Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küreselleşme | IKT257 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Amaç |
Küreselleşme, günümüzde şekillenen ve geleceğin dünyasını oluşturan fiili bir durumdur. Ders bu olguyu tarihsel boyutuyla ve çok yönlü yapılanmasıyla incelemeyi amaçlamaktadır. Küreselleşmenin ülkeler ve bireyler yönünden olumlu ve olumsuz yönleriyle işlenmesiyle öğrencilerin geleceğe daha bilinçli olarak bakmaları sağlanmaya çalışılacaktır. |
Ders İçeriği |
Küreselleşmeye yönelik çeşitli teorik yaklaşımların karşılaştırmalı bir değerlendirmesi, küreselleşmenin boyutları, küreselleşmenin yol açtığı yapısal değişiklikler. |
Ders Kaynakları |
George Ritzer - Küresel Dünya (Ayrıntı Yayınları)
Akıllı Küreselleşme- Dani RODRİK (KİTAP) Küresel Dönüşümler- David HELD- Anthony MCGREW (Kitap) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, haftalık plan hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Küreselleşme ile ilgili kavramlar ve süreçler | |
3 | Küresel ekonomik sistem; Süreçler, aktörler-1 (Neoliberalizmin kurumsallaşması ve yayılması) | Ders |
4 | Küresel ekonomik sistem; Süreçler, aktörler-2: Çok uluslu şirketler | Ders |
5 | Küreselleşme ve ulus-devlet | Ders |
6 | Küreselleşmenin kültürel boyutu | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Küreselleşme ve yeni tüketim kültürü | |
9 | Küreselleşme ve yeni toplumsal hareketler | Ders |
10 | Negatif Küreselleşme; Hastalıklar, suç, savaş ve terörizm | Ders |
11 | Küresel eşitsizlikler-1 | |
12 | Küresel eşitsizlikler-2 | |
13 | Küreselleşmenin Geleceği – Var mı? | |
14 | Genel tekrar ve finale hazırlık |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küreselleşmenin ekonomik, siyasi ve kültürel etkilerini eleştirel açıdan değerlendirip yorumlar | |||
Küreselleşmenin yarattığı etkilerin bölgesel farklılıklarını değerlendirir | |||
Küreselleşmenin gelecekte yaratacağı etkilere göre kendini geliştirir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşmenin ekonomik, siyasi ve kültürel etkilerini eleştirel açıdan değerlendirip yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Küreselleşmenin yarattığı etkilerin bölgesel farklılıklarını değerlendirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Küreselleşmenin gelecekte yaratacağı etkilere göre kendini geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |