EN
  • Anasayfa
  • IKT357 İktisat Tarih ve Toplum (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
IKT357 - İktisat Tarih ve Toplum
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İktisat Tarih ve Toplum IKT357 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Farklı bir tarih perspektifiyle öğrencinin İslam iktisat düşüncesinin oluşumunu kavraması, dersin amacını oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

Tarihsel bakışla birlikte klasik dönemden günümüze İslam iktisadi düşüncesinin gelişimini, tarihin önemi ve sistemik bir iktisadi düşünce oluşumuna bağlı olarak, tarih perspektifi, metodolojisi, iktisadın çevre ile ilişkisi ve sistem analizi vb. ile Gazali’ nin iktisadi düşüncesini içermektedir.

Ders Kaynakları Orman, S., İktisat, Tarih ve Toplum
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yeni Bir Tarih Yaklaşımı, Tarih İlmihali Kavramı Ders
2 Tarihin Anlamı, yorumlanması ve Önemi Ders
3 Tarihin Girdi Olarak Kullanılması Ders
4 Türkiye’nin Modernleşmesi ve Tarihsel Yaklaşımı Ders
5 Türkiye’nin Ekonomik Modernleşmesi Ders
6 Tarih, Uygarlık ve İktisadi Anlamda Finans Kurumları Ders
7 İktisat ve Çevre İlişkisi Ders
8 Kredi ve Faiz Meselesi ‘nin Kur’ an Yorumu Ders
9 Modern İktisat Literatüründe Para, Kredi ve Faiz Ders
10 İslam Uygarlığı’nda İktisadi Düşünce; İktisadi Düşüncenin İslami Kaynakları Ders
11 İslam İktisat ve Modern İktisat Disiplinlerinin İncelenmesi Ders
12 Gazali’nin İktisadi Düşüncesi Ders
13 Gazali’nin İktisadi Hayata Yaklaşımı Ders
14 Genel Değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarihin iktisadi düşünce açısından önemi ve tarihe farklı bir bakışın getirilmesi, tarihin nasıl kullanılabileceği, kaynak olarak nasıl değerlendirileceğinin anlaşılması Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Özel bir alan olan İslam iktisat düşüncesinin gelişimini kendi içinde değil aynı zamanda diğer iktisat düşünceleriyle karşılaştırmalı bir analiz gücünün elde edilmesi Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tarihin iktisadi düşünce açısından önemi ve tarihe farklı bir bakışın getirilmesi, tarihin nasıl kullanılabileceği, kaynak olarak nasıl değerlendirileceğinin anlaşılması - - - - - - - - - - - - -
Özel bir alan olan İslam iktisat düşüncesinin gelişimini kendi içinde değil aynı zamanda diğer iktisat düşünceleriyle karşılaştırmalı bir analiz gücünün elde edilmesi - - - - - - - - - - - - -