Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisat Tarih ve Toplum | IKT357 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Farklı bir tarih perspektifiyle öğrencinin İslam iktisat düşüncesinin oluşumunu kavraması, dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Tarihsel bakışla birlikte klasik dönemden günümüze İslam iktisadi düşüncesinin gelişimini, tarihin önemi ve sistemik bir iktisadi düşünce oluşumuna bağlı olarak, tarih perspektifi, metodolojisi, iktisadın çevre ile ilişkisi ve sistem analizi vb. ile Gazali’ nin iktisadi düşüncesini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Orman, S., İktisat, Tarih ve Toplum
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeni Bir Tarih Yaklaşımı, Tarih İlmihali Kavramı | Ders |
2 | Tarihin Anlamı, yorumlanması ve Önemi | Ders |
3 | Tarihin Girdi Olarak Kullanılması | Ders |
4 | Türkiye’nin Modernleşmesi ve Tarihsel Yaklaşımı | Ders |
5 | Türkiye’nin Ekonomik Modernleşmesi | Ders |
6 | Tarih, Uygarlık ve İktisadi Anlamda Finans Kurumları | Ders |
7 | İktisat ve Çevre İlişkisi | Ders |
8 | Kredi ve Faiz Meselesi ‘nin Kur’ an Yorumu | Ders |
9 | Modern İktisat Literatüründe Para, Kredi ve Faiz | Ders |
10 | İslam Uygarlığı’nda İktisadi Düşünce; İktisadi Düşüncenin İslami Kaynakları | Ders |
11 | İslam İktisat ve Modern İktisat Disiplinlerinin İncelenmesi | Ders |
12 | Gazali’nin İktisadi Düşüncesi | Ders |
13 | Gazali’nin İktisadi Hayata Yaklaşımı | Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihin iktisadi düşünce açısından önemi ve tarihe farklı bir bakışın getirilmesi, tarihin nasıl kullanılabileceği, kaynak olarak nasıl değerlendirileceğinin anlaşılması | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Özel bir alan olan İslam iktisat düşüncesinin gelişimini kendi içinde değil aynı zamanda diğer iktisat düşünceleriyle karşılaştırmalı bir analiz gücünün elde edilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihin iktisadi düşünce açısından önemi ve tarihe farklı bir bakışın getirilmesi, tarihin nasıl kullanılabileceği, kaynak olarak nasıl değerlendirileceğinin anlaşılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özel bir alan olan İslam iktisat düşüncesinin gelişimini kendi içinde değil aynı zamanda diğer iktisat düşünceleriyle karşılaştırmalı bir analiz gücünün elde edilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |