Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Merkez Bankası Uygulamaları ve Para Politikası | IKT362 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sınıf Çalışması- Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Dünyadaki gelişmeler içinde para önemli bir yer tutmaktadır. Paranın rolü günlük alışverişlerden, ulusal ekonomiye , uluslararası ekonomik gelişmelere hatta ulusal ve uluslararası politik değişmelere kadar uzanmaktadır. Bu yüzden bu dersin amacı; Türkiye'de para yaratan kesimlerin ve özellikle Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın para arzının belirlenmesindeki etkisini ve ülke ekonomisinin gelişimi içerisinde para politikaları çerçevesinde yaptığı işlemleri ve anlamlarını, kullandığı parasal kavramları açıklamak ve analiz etmektir. |
Ders İçeriği |
TCMB'nin yapısı ve para politika araçlarının kullanım şekillerinin irdelenmesi ve Türkiye ekonomisindeki etkisinin incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
TÜRKİYE'DE PARASAL KESİM VE MERKEZ BANKASI İŞLEMLERİNİN ANALİZİ (KİTAP)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | PARA ARZININ BELİRLENMESİ VE PARA POLİTİKASI UYGULAMALARINDA GELİŞMELER | |
2 | Para Arzı İle İlgili Teorik Tartışmalar | |
3 | Para Politikası Uygulamalarında Gelişmeler | |
4 | TCMB Bilançosu, Bilançoyu Etkileyen İşlemler | |
5 | Türkiye'de Para ve Döviz Piyasaları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | 1980'den Günümüze Parasal Kesimi Etkileyen Düzenlemeler | |
7 | Türkiye'de Para Piyasası | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Türkiye'de Döviz Piyasası | |
10 | 1990 Yılından 2000 Yılına Türkye'de Para Politikaları ve TCMB Bilançosu | |
11 | 2000 Yılından Günümüze Krizler ve Para Politikaları | |
12 | 2000-2008 Arası TCMB Uygulamaları Parasal Gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | 2008'den Günümüze Türkiye Ekonomisinde TCMB Para Politikalarının Değerlendirilmesi | |
14 | FİNAL SINAVI |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Merkez Bankası para politikası uygulamalarını irdeler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Para Teorisi ve Politikası konularındaki temel kavramları tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Para politikası araç ve amaçlarını çözümler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Para telep ve arzını belirleyen başlıca değişkenleri açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Para, üretim ve fiyatlar arasındaki ilişkileri yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Merkez Bankası para politikası uygulamalarını irdeler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para Teorisi ve Politikası konularındaki temel kavramları tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para politikası araç ve amaçlarını çözümler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para telep ve arzını belirleyen başlıca değişkenleri açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para, üretim ve fiyatlar arasındaki ilişkileri yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |