Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomik Büyüme | IKT401 | 7 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru cevap, problem çözme |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
Amaç |
Ekonomik büyümeyle ilgili temel kavram ve tanımları sunmak, Ekonomik büyümenin temel özellikleri ve göstergeleri hakkında bilgi sunmak, ekonomik büyümenin sosyo-kültürel ve ekonomik etkilerinin analizini yapmak, iktisat teorisinin evrimi kapsamında temel ekonomik büyüme teorileri hakkında bilgilendirmek, teorileri analiz etmek, bazı ülkelerin zengin bazılarının fakir olmasının nedenlerini büyüme teorileri kapsamında cevaplamak. |
Ders İçeriği |
Büyüme Teorileri ve Politikaları |
Ders Kaynakları |
Charles Jones, İktisadi Büyümeye Giriş, 2001
İlker Parasız, Ekonomik Büyüme Teorileri, Ezgi Kitabevi Yalçın Acar, İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri, 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
70
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
30
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 10 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomik büyümenin temeli, tanımı ve ön koşulları, ekonomik büyümenin itici gücü. | |
2 | Ekonomik büyümenin belirleyicileri | |
3 | Etkinlik ve ekonomik büyüme; ekonomik büyüme analizlerinde kullanılan bazı yöntemler | |
4 | Klasik ekonomik büyüme teorisi | Ders |
5 | Joseph A. Schumpeter [1883-1950]: Girişimcilerin ve Yeniliklerin Rolü ve Evrimci İktisat | Ders |
6 | Keynesgil Büyüme teorileri; Harrod Domar Modeli | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Neo-klasik büyüme modeli | |
9 | Post Keynesgil büyüme modelleri | Ders |
10 | Solow büyüme teorisi | |
11 | Solow growth theory | |
12 | İçsel büyüme modelinin genişletilmesi | Ders |
13 | Yeni Kurumsalcı İktisat: Kurumlar ve Büyüme | |
14 | Kurumsal Altyapı ve Ekonomik Büyüme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Edinilen bilgileri sosyal sorumluluk çerçevesinde kullanabilir olmak | |||
Büyüme sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | |||
Türkiye’nin Büyüme politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin Büyüme sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | |||
Dünyadaki Büyüme sorunlarını analiz edebilmek | |||
Ekonomik büyüme konusuna ilgi duymak, analiz etmek, politika üretmek, güncel kaynakları takip etmek. | |||
Büyüme Teorilerini öğrenmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Edinilen bilgileri sosyal sorumluluk çerçevesinde kullanabilir olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Büyüme sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’nin Büyüme politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin Büyüme sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyadaki Büyüme sorunlarını analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomik büyüme konusuna ilgi duymak, analiz etmek, politika üretmek, güncel kaynakları takip etmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Büyüme Teorilerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |