Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomik ve Finansal Göstergelerin Analizi | IKT466 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders ve Anlatım |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Aykut EKİNCİ |
Amaç |
Öğrencilere temel ekonomik ve finansal göstergeleri anlamayı ve yorumlamayı öğretmektir. Bu amaçla iktisadi ve finansal göstergelerin ve bu göstergeler arasındaki ilişkilerin teorik arka planı dikkate alınarak analizi ile gerek mikro gerek se makro boyutta verileri nasıl kullanabileceğinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders ekonomik ve finansal göstergelerin öğrenilmesi ve kullanılmasına yönelik hazırlanmış olup, milli gelir hesapları, fiyat endeksleri, işsizlik göstergeleri, kalkınma göstergeleri, ödemeler dengesi, para ve kredi göstergeleri, mali istatistikler, döviz kuru, borsa endeksleri vb. konular ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Mokro Ekonomik Göstergelerin Analizi, Kolektif, Çizgi Yayınevi, 2018
Fatih Akyıldız, Göstergeler Ne Anlatır? Türkiye için İktisadi Göstergeler Rehberi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2018 Elif Çepni, Ekonomik ve Finansal Göstergeler Rehberi, Seçkin, 2015 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
30
|
Destek Dersleri
|
20
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Milli Gelir Göstergeleri | |
3 | Enflasyon ve Fiyat Endeksleri | |
4 | İşsizlik ve ilgili göstergeler | |
5 | Konjonktür dalgası ve Göstergeleri | |
6 | Mali istatistikler (Bütçe ve Kamu Finansmanı) | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Parasal Göstergeler (Para, Banka, Mevduat, Kredi) | |
8 | Ara sınav | |
9 | Döviz kuru ve döviz piyasası | |
10 | Risk ve Risk ölçümleri | |
11 | Finansal Tabloların analizi | |
12 | Sermaye piyasası ve Borsa Endeksleri | |
13 | Ödemeler Bilançosu | |
14 | Kalkınma İstatistikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekonomik ve finansal göstergelerden hareketle geleceğe ilişkin tahminde bulunur. | |||
Ekonomik ve finansal göstergeleri ulusal ve uluslararası düzeyde karşılaştırmalı analizini yapar. | |||
Temel ekonomik ve Finansal göstergelerin hesaplanma yöntemlerini öğrenir | |||
Ekonomik ve finansal göstergelerin ulaşım yollarını öğrenir | |||
Ekonomik ve finansal göstergelerin iktisat teorisiyle olan ilişkisini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekonomik ve finansal göstergelerden hareketle geleceğe ilişkin tahminde bulunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomik ve finansal göstergeleri ulusal ve uluslararası düzeyde karşılaştırmalı analizini yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel ekonomik ve Finansal göstergelerin hesaplanma yöntemlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomik ve finansal göstergelerin ulaşım yollarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomik ve finansal göstergelerin iktisat teorisiyle olan ilişkisini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |