Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye - Avrupa Birliği Entegrasyon Süreci | SBK481 | 7 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Murat ERCAN |
Amaç |
Bu dersin amacı, Avrupa Birliği tarihinin genel bir değerlendirmesi, Birliğin evrilen anlaşma sistemi, siyasi kurumları, karar-alma süreçleri ve temel politikalarını incelemektir. Derste, kurumsal yapılanma seçenekleriyle ilgili konular, Avrupa Birliği üye devletleri ve kurumlarının tercih ve önceliklerinden hareketle Birliğin politikaları ve genişlemesi ile değişen uluslararası koşullar ayrıntılarıyla irdelenecektir. |
Ders İçeriği |
Türkiye siyaseti, Avrupa siyaseti. |
Ders Kaynakları |
Ayhan Kaya, Senem Aydın-Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül (der.) - Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2018 - 2019 2015 - 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
40
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 43 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliğine Genel Bakış, Nasıl bir birlik, Üyeleri,Temel Anlaşmaları | |
2 | Avrupa Birliğinin Dünyadaki Ekonomik ve Siyasi Yeri | |
3 | Avrupa Birliğinin Doğuşu | |
4 | Avrupa Birliğinin Gelişimi, 1950li, 60lı, 1970li ve 80li Yıllar | |
5 | Avrupa Birliğinin Gelişimi,1990lı ve 2000li Yıllar | |
6 | ABnin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | ABnin Kurumları, Avrupa Komisyonu, AB Mahkemesi | |
9 | ABnin Kurumları,AB Sayıştayı,Avrupa Merkez Bankası,Danışma Organları | |
10 | ABnin Ortak Politikaları,Ortak Ekonomi ve Para Politikası,Ortak Dış ve Güvenlik Politikası,Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası | |
11 | AB-Türkiye İlişkilerinin Temel Dinamikleri,Genel Çerçeve,AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-I,1999 Helsinki Zirvesine Kadar | |
12 | AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-II,1999 Helsinki Zirvesi Sonrası | |
13 | Türkiyede AB Algılaması | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | |||
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | |||
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | |||
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a | |||
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |