EN
  • Anasayfa
  • SBK303 Osmanlı'da Modernleşme ve Demokrasi (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SBK303 - Osmanlı'da Modernleşme ve Demokrasi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Osmanlı'da Modernleşme ve Demokrasi SBK303 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, soru-cevap, tartışma.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA
Amaç

Öğrencileri, Türk siyasi hayatının gelişimi hakkında genel bir perspektife sahip kılmak.

Ders İçeriği

Tanzimat’tan itibaren Türklerin modernleşme deneyimleri hakkında bilgi vermek.

Ders Kaynakları Halil İnalcık, Türkiye'nin Batı Medeniyeti İle Özdeşleşme Süreci, İş Bankası Yayınları
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı.
Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ, Yapı Kredi Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 3 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Osmanlı İmparatorluğu'nda Kurumsal Yapının İnşası
2 Osmanlı İmparatorluğu'nun Azınlıklar Politikası
3 Osmanlı İmparatorluğu'nun İdari Yapısı
4 Osmanlı Hukuk Düzeninin Kaynakları
5 Avrupa Rönesans ve Reform Süreçlerinin Osmanlı İmparatorluğu'na Yansıması
6 Osmanlı İmparatorluğu'nun Uluslararası Ekonomideki Yeri
7 II. Mahmut Dönemi Islahatları
8 III. Selim Dönemi Islahatlar
9 Tanzimat Fermanı'nın İlanı
10 Islahat Fermanı'nın İlanı
11 Osmanlı'da Anayasa Hareketleri
12 Meşrutiyet'in İlanı
13 II. Abdülhamit Dönemi Politikalar
14 Osmanlı'da Oluşan Siyasal Partiler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İmparatrolukta oluşan ilk siyasal partiler hakkında fikir sahibi olur.
İmparatorluğun ekonomik yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İmparatrolukta oluşan ilk siyasal partiler hakkında fikir sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
İmparatorluğun ekonomik yapısı hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -