Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetimde Güncel Yaklaşımlar | SBK354 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
Amaç |
Bu ders, öğrencilerimizi, iş hayatında karşılaşabilecekleri güncel yönetim yaklaşımları konusunda teori ve uygulama yönünden bilgi sahibi yapmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini, günümüzün profesyonel yönetim anlayışı içinde önem arz eden; güncel uygulamalar, stres yönetimi, liderlik, iletişim, motivasyon, grup kavramı, kriz ve çatışma yönetimi v.b konular oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Tamer Koçel. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul.
"Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2017. Saruhan, Ş., Can, vd., Yönetimde Güncel Yaklaşımlar, Ed: Senem, Besler vd., Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1629, Eskişehir, 2013. " |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim Düşüncesinin ve Uygulamalarının Gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Temel (Öz Çekirdek) Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Şebeke Organizasyonları, | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Şebeke Organizasyonları, Süreç Yenileme (Değişim Mühendisliği) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İşletmelerde Karşılaştırma (Kıyaslama),Küçülme, Stratejik Ortaklıklar, Kademe Azaltma | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Personel Güçlendirme, Öğrenen Organizasyonlar, Sanal Organizasyonlar | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav- Seri Uyarlama , Değişim Yönetimi ve Endüstri 4.0 | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Organizasyonlarda Davranış ve Başlıca Süreçler | |
9 | İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Grup Kavramı, Grup Yapıları ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Yöneticilik ve Motivasyon | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Liderlik | |
13 | Güç ve Otorite | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Çatışma Yönetimi ve Değişim Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yenilik kavramı ve türlerini açıklayabilecektir. | |||
Kalite kavramını tanımlayabilecektir. | |||
Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilecektir. | |||
İşletmelerin dış kaynak kullanımını açıklayabilecektir. | |||
Sanal organizasyonları tanımlayabilecektir. | |||
21. Yüzyılın yönetim teknik ve yaklaşımları bağlamında iş dünyasını etkileyen trendleri tanımlar | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Örgütsel yaşamın bireyin yaşamındaki önemini kavrar. İş hayat dengesini anlamasına yardımcı olur. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenen organizasyonlar, Şebeke ve sanal örgütleri, stratejik ortaklıkları, personel güçlendirme kavramlarını tanımlayabilecek. kavramını tanımlayabilecek. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yönetimin başarısını etkileyen faktörler hakkında bir perspektif geliştirir | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Örgütsel Davranış ve ilgili konuları hakkında perspektif geliştirir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yeni yönetim teknikleri ve yönetimde yeni yaklaşım ve uygulamalarını eleştirir | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Outsourcing ve Kıyaslama kavramını ve sürecini detaylı bir şekilde betimleyebilecek. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yenilik kavramı ve türlerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite kavramını tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerin dış kaynak kullanımını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanal organizasyonları tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
21. Yüzyılın yönetim teknik ve yaklaşımları bağlamında iş dünyasını etkileyen trendleri tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel yaşamın bireyin yaşamındaki önemini kavrar. İş hayat dengesini anlamasına yardımcı olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenen organizasyonlar, Şebeke ve sanal örgütleri, stratejik ortaklıkları, personel güçlendirme kavramlarını tanımlayabilecek. kavramını tanımlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetimin başarısını etkileyen faktörler hakkında bir perspektif geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel Davranış ve ilgili konuları hakkında perspektif geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni yönetim teknikleri ve yönetimde yeni yaklaşım ve uygulamalarını eleştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Outsourcing ve Kıyaslama kavramını ve sürecini detaylı bir şekilde betimleyebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |