Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk İslam Düşünce Tarihi | SBK356 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı Türklerin İslam medeniyetini kabul etmelerinden sonra, nasıl bir gelenek oluşturduklarını analiz etmektir. |
Ders İçeriği |
Türklerin düşünce dünyasına yaptıkları katkı ortaya konulacaktır. İslam dininin Türk kültürüne katkıları üzerinde durulacaktır. |
Ders Kaynakları |
Fahrettin Olguner,Türk İslam Düşüncesi Üzerine Ötüken Neşriyat
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
40
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam Medeniyetinin temelleri ve özellikleri | Ders |
2 | Türklerin İslamiyet'i Kabul Edişleri | |
3 | İlk Türk Devletleri ve İslam | |
4 | Türk-İslam Devletlerinin Gelişimi | Ders |
5 | Farabi Felsefesi | Tartışmalı Ders |
6 | Nizamül Mülk | |
7 | Türk-İslam Dünyasındaki Düşünürler | Ders |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Osmanlı İmparatorluğu'nda İslam | |
10 | Osmanlı'da Kınalızade Dönemi | |
11 | Darul İslam ve Darul Harb Kavramları | |
12 | Oryantalizm Kavramı | Ders |
13 | Oksidantalizm kavramı | |
14 | Türkiye'de Cumhuriyet Döneminde İslam Anlayışı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk Düşünürlerin İslam medeniyetine katkılarını öğrenmek | |||
İslam alimlerinin Türk-İslam ve batı medeniyetlerine katkıları anlamak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Düşünürlerin İslam medeniyetine katkılarını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam alimlerinin Türk-İslam ve batı medeniyetlerine katkıları anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |