Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Siyasal İdeolojiler | SBK457 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Fransız Devrimi sonrası önem kazanan siyasal ideolojilerin teorik bilgisinin vererek analiz yapma yeteneği kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Liberalizm, Muhafazakarlık, Marksizm, Antonio Gramsci, Louis Althusser, Sosyal Demokrasi, Milliyetçilik, Anarşizm, Feminizm, Faşizm, Korporatizm |
Ders Kaynakları |
Örs, H. B. (der.) (2007) 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla Modern Siyasal İdeolojiler, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Michael Freeden – İdeoloji (Dost Kitabevi Yayınları) Heywood, A. (2015) Siyasî İdeolojiler: Bir Giriş, Genişletilmiş 5. Edisyon, Ankara: BB101 Yayınları Jan Rehmann – İdeoloji Kuramları: Yabancılaşma ve Boyun Eğme Güçleri (Yordam Kitap) Özbek, S. (2011) İdeoloji Kuramları, İstanbul: Notos Kitap Terry Eagleton - İdeoloji (Ayrıntı Yayınları) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
50
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İdeoloji kavramını tanımlamak | Ders |
2 | Liberalizm | |
3 | Muhafazakarlık | |
4 | Marksizm | |
5 | Antonio Gramsci | |
6 | Louis Althusser | |
7 | Sosyal Demokrasi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Milliyetçilik | |
10 | Anarşizm | Ders |
11 | Feminizm | |
12 | Faşizm | |
13 | Korporatizm | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Büyük bir grubun üyesi olarak belirli bir konuda temel düzeyde nitel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını sunar. | |||
Liberalizm içerisindeki gerilim noktalarını kavrar. | |||
Geçmişte üretilen siyasal düşüncenin 20. yüzyılda ortaya çıkmış olan siyasal ideolojilere kaynaklık ettiğini anlatır. | |||
Genel olarak sosyal bilimlerde tarihsel bir kesintinin değil bir sürekliliğin esas olduğunun farkına varır. | |||
Siyasal ideolojiler alanındaki temel kaynakları, yazarları, kavramları ve teorileri bilir, sınıflandırır ve karşılaştırır. | |||
Disiplinler arası ilişkileri sosyal bilimlerin felsefesi bağlamında değerlendirir. | |||
Her bir siyasal ideolojinin toplumsal gerçekliğin farklı alanlarına ilişkin tasavvurlarını kavrar. | |||
Siyaset teorisi ile siyasal ideolojiler arasındaki ilişkiyi inceler ve anlar. | |||
Siyasal ideolojiler arasındaki farkları analiz eder. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Büyük bir grubun üyesi olarak belirli bir konuda temel düzeyde nitel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını sunar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Liberalizm içerisindeki gerilim noktalarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geçmişte üretilen siyasal düşüncenin 20. yüzyılda ortaya çıkmış olan siyasal ideolojilere kaynaklık ettiğini anlatır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel olarak sosyal bilimlerde tarihsel bir kesintinin değil bir sürekliliğin esas olduğunun farkına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Siyasal ideolojiler alanındaki temel kaynakları, yazarları, kavramları ve teorileri bilir, sınıflandırır ve karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Disiplinler arası ilişkileri sosyal bilimlerin felsefesi bağlamında değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Her bir siyasal ideolojinin toplumsal gerçekliğin farklı alanlarına ilişkin tasavvurlarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Siyaset teorisi ile siyasal ideolojiler arasındaki ilişkiyi inceler ve anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Siyasal ideolojiler arasındaki farkları analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |