EN
  • Anasayfa
  • SBK402 Türkiye-AB İlişkileri (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SBK402 - Türkiye-AB İlişkileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye-AB İlişkileri SBK402 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Zorunlu ( Yüz Yüze)
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Amaç

Türkiyenin dış politikasının şekillenmesinde çok önemli bir yere sahip olan Avrupa Birliğinin nasıl ortaya çıktığının, başarılı bir proje olup olmadığının, kurumlarının ve ortak politikalarının öğrenilmesi. Türkiyenin AB ile ilişkilerinin seyrinin incelenmesi.

Ders İçeriği

Öncelikle genel olarak Avrupa birliği tanıtılır. Tarihsel gelişimi, kurumları, politikaları vs. Daha sonra da Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel süreçleri ve bugün gelinen nokta analiz edilir.

Ders Kaynakları Canbolat, İbrahim (2002), Avrupa Birliği, Alfa, İstanbul, s. 1-21.
Çalış, Şaban H. (2001), Türkiye-AB İlişkileri, Nobel Ankara,
Rıdvan Karluk (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul, ss. 93-133.
Murat Ercan(2018) Avrupa Birliği ve Türkiye İle İlişkileri,Efeakademi Yay., İstanbul
Rıdvan Karluk (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul,
Rıdvan Karluk,, Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul,1998
Murat Ercan, Avrupa Birliği ve Türkiye ile İlişkileri, Efeakademi Yay. İstanbul, 2018
Rıdvan Karluk,, Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul,1998
Murat Ercan, Avrupa Birliği ve Türkiye ile İlişkileri, Efeakademi Yay. İstanbul, 2018
Ayhan Kaya, Senem Aydın-Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül (der.) - Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları)
1. Atila Eralp (der.) 2005. Devlet ve Ötesi. İstanbul, İletişim Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
50
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 119
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş
2 Dış politika nedir? Güvenlik nedir?
3 Küreselleşen dünyada AB’nin dış ve güvenlik politikası öncelikleri
4 Ortak Dış , Güvenlik ve Savunma Politikaları
5 Dış ticaret politikası
6 Genişleme politikası
7 Genişleme politikası/Ara Sınav
8 Komşuluk politikası
12 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 AB dış ve güvenlik politikalarının geleceği
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiyenin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar,
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar,
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir,
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir,
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar,
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Türkiyenin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir 4 4 4 4 2 3 2 2 4 5 5 5 4 4 4
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, 3 3 3 3 3 2 2 4 4 4 5 5 5 4 5
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder, 3 4 4 4 4 5 2 2 3 3 5 5 4 5 5
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, 3 2 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, 4 4 3 5 3 5 5 4 4 3 3 5 5 5 5
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, 4 4 4 2 3 4 5 4 2 4 4 4 4 4 4
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, 5 5 4 3 4 5 4 3 5 4 3 5 4 3 5