EN
UİL472 - Geçmişten Günümüze Göç ve Nüfus Hareketleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Geçmişten Günümüze Göç ve Nüfus Hareketleri UİL472 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yuz yuze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Fahriye Begüm YILDIZELİ
Amaç

Uluslararasi goc sorunu, insanlik tarihiyle baslamis bir kavramdir. Bu derste, goc kavramindan yola cikarak, uluslararasi iliskiler perspektifinde giderek artan nufus hareketlerinin onemini tarihsel boyutlariyla ve gunumuz acisindan degerlendirilmesi amaclanmaktadir.

Ders İçeriği

Devletlerin dis politikalarina goc perspektifi ile dinamikleri araciligiyla bakilacak ve bu baglamda teorik ve tarihsel bir dusunce ikliminde goc olgusu islenecektir.

Ders Kaynakları Ayhan KAYA ve Günay Göksu ÖZDOĞAN (ed.) Uluslararası İlişkilerde Sınır Tanımayan Sorunlar: Göç, Yurttaşlık, İnsan Hakları, Toplumsal Cinsiyet, Küresel Adalet ve Güvenlik (İstanbul: Bağlam Yayınları, 2003)
Massimo Livi Bacci, Avrupa'da Nufus Hareketleri, Istanbul: Literatur Yayinlari, 2009.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
70
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 16 1 16
Final Final 16 1 16
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 giriş
2 Göç kavramı ve uluslararası göçün sebepleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Goc turleri ve Turkiye'deki nufus hareketlerini ogrenir.
Dünyadaki göç politikaları ışığında Türkiye’nin bulunduğu konumu değerlendirir.
Dünyadaki göç politikaları ışığında Türkiye’nin bulunduğu konumu değerlendirmek
Küreselleşen dünyada göç hareketlerinin uluslararası platformlarda değerlendirilmesini sağlamak
Küreselleşen dünyada göç hareketlerinin uluslararası platformlarda değerlendirilmesini sağlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Goc turleri ve Turkiye'deki nufus hareketlerini ogrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Dünyadaki göç politikaları ışığında Türkiye’nin bulunduğu konumu değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Dünyadaki göç politikaları ışığında Türkiye’nin bulunduğu konumu değerlendirmek - - - - - - - - - - - - - - -
Küreselleşen dünyada göç hareketlerinin uluslararası platformlarda değerlendirilmesini sağlamak - - - - - - - - - - - - - - -
Küreselleşen dünyada göç hareketlerinin uluslararası platformlarda değerlendirilmesini sağlar. - - - - - - - - - - - - - - -