EN
  • Anasayfa
  • İBF352 Bilimsel Araştırma Teknikleri (2022 - 2023 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İBF352 - Bilimsel Araştırma Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilimsel Araştırma Teknikleri İBF352 2 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yavuz CANKARA
Ders Veren Doç. Dr. Yavuz CANKARA
Amaç

Bilimsel etik kurallarına uygun olan bir çalışmanın nasıl yapılacağını göstermek.

Ders İçeriği

Bilim nedir, bilimsel bilgi nedir gibi bilim felsefesine ilişkin temel bilgiler verildikten sonra, bir bilimsel yazının nasıl kaleme alınacağı öğretilecektir.

Ders Kaynakları Karasar, Niyazi (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 2 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 2 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 122
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,78
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimsel Bakış Açısı Nedir? Tartışmalı Ders
2 Bilimsel Bilgi Nedir? Tartışmalı Ders
3 Araştırma yöntemlerinin kökenleri ve tarihçesinin gözden geçirilmesi. Ders
4 Nicel araştırma tasarımı ve ilgili temel kavramların verilmesi.
5 Nitel araştırmada örneklem çeşitlerinin tanıtılması
6 Süreli Yayın Analizi Ders
7 Kitap İncelemesi Ders
8 Söylem Analizi Tekniği
8 vize + Söylem Analizi Tekniği
9 Araştırma Modelinin Oluşturulması
10 İntihal Kavramı
11 Dipnot gösterme teknikleri
12 Dipnot gösterme tekniklerinin incelenmesi Ders
13 Sonnot gösterme tekniği
14 Bilim ve ahlak ilişkisi
14 Genel Tartışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Analitik düşünce becerisi kazanır.
Bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağını bilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Analitik düşünce becerisi kazanır. 5 3 4 3 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
Bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağını bilir. 5 3 4 3 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5