Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Sosyolojisi | SBK462 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Amaç |
Bu dersin amacı Weberci ve Marksist tarihsel sosyoloji arasındaki farklara odaklanarak, uluslararası ilişkiler ile tarihsel sosyoloji arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu konuda ortaya atılan fikirlerin sahiplerini birbirleriyle karşılaştırmaktır. |
Ders İçeriği |
Uluslararası Tarihsel Sosyoloji, Yapısal Tarih, Dünya Sistemleri Analizi, Toplumsal Tarih, Toplumsal Devrimler, Ulus-Devlet, Kozmopolitanizm, Modern Devlet Sistemi, Egemenlik, Şiddet, İktidarın Çokluğu, Yeni-Gramscicilik, Disipliner Neoliberalizm, Sivil Toplum, İmparatorluk, 1648 Westphalia Miti, Dış Politika Biçimleri. |
Ders Kaynakları |
Gerard Delanty, Engin F Isin (der.) - Tarihsel Sosyoloji: Temeller ve Tartışmalar (Islık Yayınları)
Çağlar Keyder - Toplumsal Tarih Çalışmaları (İletişim Yayınları) Faruk Yalvaç (der.) - Tarihsel Sosyoloji ve Uluslararası İlişkiler (Nika Yayınevi) Elisabeth Özdalga (der.) - Tarihsel Sosyoloji (Doğu Batı Yayınları) Stephen Hobden, John M. Hobson (der.) - Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Sosyolojisi (Sakarya Üniversitesi Kültür Yayınları) Theda Skocpol (der.) - Tarihsel Sosyoloji: Bloch'tan Wallerstein'a Görüşler ve Yöntemler (Tarih Vakfı Yurt Yayınları) Stephen Kalberg - Max Weber’in Karşılaştırmalı-Tarihsel Sosyolojisi (Phoenix Yayınevi) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
50
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karl Marx | |
2 | Fernand Braudel | |
3 | Immanuel Wallerstein | |
4 | Theda Skocpol | |
5 | Charles Tilly | |
6 | Ulrich Beck | |
7 | Anthony Giddens | |
8 | Michael Mann | |
9 | Norbert Elias | |
10 | Robert W. Cox | |
11 | Stephen Gill | |
12 | Justin Rosenberg | |
13 | Benno Teschke | |
14 | Kees van der Pijl |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslararası tarihsel sosyoloji alanındaki temel kaynakları, yazarları, kavramları ve teorileri bilir, sınıflandırır ve karşılaştırır. | |||
Büyük bir grubun üyesi olarak belirli bir konuda temel düzeyde nitel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını sunar. | |||
Disiplinler arası ilişkileri sosyal bilimlerin felsefesi bağlamında değerlendirir. | |||
Uluslararası ilişkiler ile tarihsel sosyoloji arasındaki ilişkiyi inceler ve anlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası tarihsel sosyoloji alanındaki temel kaynakları, yazarları, kavramları ve teorileri bilir, sınıflandırır ve karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Büyük bir grubun üyesi olarak belirli bir konuda temel düzeyde nitel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını sunar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Disiplinler arası ilişkileri sosyal bilimlerin felsefesi bağlamında değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası ilişkiler ile tarihsel sosyoloji arasındaki ilişkiyi inceler ve anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |