EN
  • Anasayfa
  • SBK462 Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Sosyolojisi (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SBK462 - Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Sosyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Sosyolojisi SBK462 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı Weberci ve Marksist tarihsel sosyoloji arasındaki farklara odaklanarak, uluslararası ilişkiler ile tarihsel sosyoloji arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu konuda ortaya atılan fikirlerin sahiplerini birbirleriyle karşılaştırmaktır.

Ders İçeriği

Uluslararası Tarihsel Sosyoloji, Yapısal Tarih, Dünya Sistemleri Analizi, Toplumsal Tarih, Toplumsal Devrimler, Ulus-Devlet, Kozmopolitanizm, Modern Devlet Sistemi, Egemenlik, Şiddet, İktidarın Çokluğu, Yeni-Gramscicilik, Disipliner Neoliberalizm, Sivil Toplum, İmparatorluk, 1648 Westphalia Miti, Dış Politika Biçimleri.

Ders Kaynakları Gerard Delanty, Engin F Isin (der.) - Tarihsel Sosyoloji: Temeller ve Tartışmalar (Islık Yayınları)
Çağlar Keyder - Toplumsal Tarih Çalışmaları (İletişim Yayınları)
Faruk Yalvaç (der.) - Tarihsel Sosyoloji ve Uluslararası İlişkiler (Nika Yayınevi)
Elisabeth Özdalga (der.) - Tarihsel Sosyoloji (Doğu Batı Yayınları)
Stephen Hobden, John M. Hobson (der.) - Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Sosyolojisi (Sakarya Üniversitesi Kültür Yayınları)
Theda Skocpol (der.) - Tarihsel Sosyoloji: Bloch'tan Wallerstein'a Görüşler ve Yöntemler (Tarih Vakfı Yurt Yayınları)
Stephen Kalberg - Max Weber’in Karşılaştırmalı-Tarihsel Sosyolojisi (Phoenix Yayınevi)
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 109
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
7 Anthony Giddens
5 Charles Tilly
13 Benno Teschke
9 Norbert Elias
3 Immanuel Wallerstein
14 Kees van der Pijl
12 Justin Rosenberg
11 Stephen Gill
10 Robert W. Cox
2 Fernand Braudel
8 Michael Mann
4 Theda Skocpol
1 Karl Marx
6 Ulrich Beck
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Uluslararası ilişkiler ile tarihsel sosyoloji arasındaki ilişkiyi inceler ve anlar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Disiplinler arası ilişkileri sosyal bilimlerin felsefesi bağlamında değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uluslararası tarihsel sosyoloji alanındaki temel kaynakları, yazarları, kavramları ve teorileri bilir, sınıflandırır ve karşılaştırır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Büyük bir grubun üyesi olarak belirli bir konuda temel düzeyde nitel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını sunar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uluslararası tarihsel sosyoloji alanındaki temel kaynakları, yazarları, kavramları ve teorileri bilir, sınıflandırır ve karşılaştırır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Uluslararası ilişkiler ile tarihsel sosyoloji arasındaki ilişkiyi inceler ve anlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Disiplinler arası ilişkileri sosyal bilimlerin felsefesi bağlamında değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Uluslararası tarihsel sosyoloji alanındaki temel kaynakları, yazarları, kavramları ve teorileri bilir, sınıflandırır ve karşılaştırır. - - - - - - - - - - - - - - -
Büyük bir grubun üyesi olarak belirli bir konuda temel düzeyde nitel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını sunar. - - - - - - - - - - - - - - -
Uluslararası tarihsel sosyoloji alanındaki temel kaynakları, yazarları, kavramları ve teorileri bilir, sınıflandırır ve karşılaştırır. - - - - - - - - - - - - - - -