EN
  • Anasayfa
  • İŞL390 İşletmelerde Karar Verme Teknikleri (2020 - 2021 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İŞL390 - İşletmelerde Karar Verme Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşletmelerde Karar Verme Teknikleri İŞL390 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze öğrenim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Salih MUTLU
Ders Veren
Amaç

İşletmelerde yönetimsel sorunlara sistematik bakış açısı ve bilimsel yönteme uygun yaklaşım ve karar verme sürecinde kullanılabilecek tekniklerinin kazandırılması.

Ders İçeriği

Karar verme, karara etki eden faktörler, kişi-grup kararı, Pareto tekniği, grup tartışması tekniği, beyin fırtınası, sebep-sonuç analizi, çok kriterli seçme matrisi, SWOT analizi, risk ve karar verme, karar ağacı tekniği.

Ders Kaynakları COOPER, Joseph D., Etkili Karar Verme Sanatı, Emre Yayınları
ADAIR John, Karar Verme ve Problem Çözme, Gazi Kitapevi, 2000
İMREK M. Kemal, Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2003
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Yönetim ve karar verme, Yönetsel karar verme, Yönetsel karar tipleri Yönetsel kararların özellikleri Yönetsel karar vermede planlama süreci Karar verme tayfı Geleneksel yaklaşım Sistemler yaklaşımı Sistemler yaklaşımıyla yönetsel karar verme
2 Model Modellerin sınıflandırılması Yönetsel amaçlar Amaçlar hiyerarşisi Sistemler yaklaşımında yönetsel amaçlar Karar verme süreci
3 Karar verme problemi Karar süreci Problem tasarım süreci Seçim süreci Karar modeli Olasılık ve temel yaklaşımlar
4 Sübjektivist okul, Karar ortamları (Belirlilik ortamı, risk ortamı, belirsizlik ortamı) Objektif ve sübjektif belirsizlik
4 Sübjektivist okul, Karar ortamları (Belirlilik ortamı, risk ortamı, belirsizlik ortamı) Objektif ve sübjektif belirsizlik
5 Tam belirsizlik ortamı, Değer sistemi, İstenirlik boyutlarının belirlenmesinde kullanılabilir ölçümleme biçimleri (Para birimleriyle ölçümleme, İstenirlik değerleriyle ölçümleme, Fayda birimleri ile ölçümleme), Klasik ve modern fayda yaklaşımları
5 Tam belirsizlik ortamı, Değer sistemi, İstenirlik boyutlarının belirlenmesinde kullanılabilir ölçümleme biçimleri (Para birimleriyle ölçümleme, İstenirlik değerleriyle ölçümleme, Fayda birimleri ile ölçümleme), Klasik ve modern fayda yaklaşımları
6 Ara sınav
6 Ara sınav
7 Belirlilik ve risk ortamında karar verme ölçütleri
8 Belirsizlik ortamında karar verme ölçütleri
8 Belirsizlik ortamında karar verme ölçütleri
9 Doğrusal programlama
9 Doğrusal programlama
10 Ulaştırma Modeli
11 Atama modeli
11 Atama modeli
12 CPM ve PERT
12 CPM ve PERT
13 Oyun teorisi
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Proje yönetiminde Kritik Yol Yöntemi (CPM) ve PERT analizlerini kullanabilme, Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Oyun problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerilerini kazanabilir.
Tam sayılı programlama problemlerini modelleyebilme ve bilgisayar ile çözebilme,
Doğrusal programlama problemlerini modelleyebilme ve bilgisayar ile çözebilme,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Proje yönetiminde Kritik Yol Yöntemi (CPM) ve PERT analizlerini kullanabilme, - - - - - - - - - - - - - - -
Oyun problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerilerini kazanabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Tam sayılı programlama problemlerini modelleyebilme ve bilgisayar ile çözebilme, - - - - - - - - - - - - - - -
Doğrusal programlama problemlerini modelleyebilme ve bilgisayar ile çözebilme, - - - - - - - - - - - - - - -