EN
  • Anasayfa
  • SBK468 Türk Dış Politikasında Güncel Sorunlar (2022 - 2023 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SBK468 - Türk Dış Politikasında Güncel Sorunlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Dış Politikasında Güncel Sorunlar SBK468 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA
Ders Veren Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA
Amaç

Dersin amacı Türkiye'nin güncel dış politika gelişmelerini yorumlamaktır.

Ders İçeriği

Bu derste Türkiye'nin kronik dış politika sorunları hakkında bilgi verildikten sonra dış politika karar alma sürecine etki eden faktörler tartışılacaktır. Derste özellikle 2000 sonrası Türkiye'nin dış politika meseleleri tartışılacaktır.

Ders Kaynakları Baskın Oran, Türk Dış Politikası, Cilt: 2-3, İletişim Yayınları
Faruk Sönmezoğlu, Türk Dış Politikası Son On Yıllarda, Der Yayınları, 2016
Faruk Sönmezoğlu, 20. Yüzyılda Türk Dış Politikası, Der Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 1 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 4 1 4
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 101
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dış Politika Yapım Süreci ve Karar Alma Mekanizması Ders
2 Türkiye'nin 1990 Öncesi Dış Politika Anlayışı Ders
3 Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikasının Genel Hatları Ders
4 1990'larda Türk-Yunan İlişkileri Ders
5 1990'larda Türkiye-İsrail İlişkileri Ders
6 1990'larda Türkiye-Suriye İlişkileri Ders
7 1990'larda Türkiye-Mısır İlişkileri Ders
8 1990'larda Türkiye'nin Bölge Ülkeleri İle İlişkileri (İran-Irak-Ermenistan-Azerbaycan) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 2000'lerde AK Parti İktidarlarının Dış Politika Anlayışı Ders
10 Türkiye'nin Kıbrıs Sorununa Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Türkiye'nin Filistin Sorununa Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Türkiye'nin Azerbaycan-Ermenistan Çatışmasına Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Türkiye'nin Arap Baharına Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Türk Dış Politikasındaki Güncel Sorunların Tartışılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dış politika stratejilerini günümüz ve yakın dönem politikalarını dikkate alarak test edebilecektir. Devletlerin dış politik hedeflerini Türkiye ve bölge ülkeleri örneğinde tartışabilir Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Soğuk Savaş öncesi dış politika yaklaşımını Soğuk Savaş sonrası dönemle karşılaştırabilir. Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
1990'lardaki dış politika anlayışını 2000'ler ile kıyaslayabilir. Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Temel dış politika sorunlarını analiz edebilir. Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Dış politika stratejilerini günümüz ve yakın dönem politikalarını dikkate alarak test edebilecektir. Devletlerin dış politik hedeflerini Türkiye ve bölge ülkeleri örneğinde tartışabilir 5 5 5 3 5 5 3 4 5 4 5 4 4 5 5
Soğuk Savaş öncesi dış politika yaklaşımını Soğuk Savaş sonrası dönemle karşılaştırabilir. 5 5 5 3 5 5 3 4 5 4 5 4 4 5 5
1990'lardaki dış politika anlayışını 2000'ler ile kıyaslayabilir. 5 5 5 3 5 5 3 4 5 4 5 4 4 5 5
Temel dış politika sorunlarını analiz edebilir. 5 5 5 3 5 5 3 4 5 4 5 5 4 5 5