| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Psikoloji | MOS124 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İnsan davranışını oluşturan bileşenleri tanımak ve bireyin davranış dinamiklerine ilişkin bilgi ve beceriye sahip olmak. |
| Ders İçeriği |
Bu derste, Psikoloji, Psikolojinin ne olduğu, temel konuları, kavramları, ilgi alanları hakkında bir anlayış oluşturabilme; davranışın temelleri, duygular, zihinsel yetenekler, bellek, zekâ, kişilik gibi konular yer almaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Hilgard, E.R.,Atkinson, R.C., (1999). Psikolojiye Giriş. Arkadaş Yayınları. Hökelekli, H., (2011). ‘‘Psikolojiye Giriş’’, Düşünce Kitabevi Yayınları, 3.Baskı. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Psikoloji Nedir? | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 1 | Psikoloji Biliminin Tarihi | Ders |
| 2 | Psikoloji Tarihi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 2 | Temel Psikoloji Teorileri | Ders |
| 3 | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | İnsanın Gelişim Süreçleri | Ders |
| 4 | Genler, Evrim ve Çevre | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 4 | Sosyal Gelişme | Ders |
| 5 | Beyin ve Sinir Sistemi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 5 | Duyum ve Algı | Ders |
| 6 | Beyin ve Sinir Sistemi 2 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 6 | Algı ve Algısal Süreçler | Ders |
| 7 | Beden Ritimleri ve Zİhinsel Durumlar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 7 | Bilinç ve İşlevleri | Ders |
| 8 | Beden Ritimleri ve Zİhinsel Durumlar 2 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 8 | Bilinç Durumları | Ders |
| 9 | Öğrenme ve Koşullanma | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 9 | Engellenme | Ders |
| 10 | Düşünme ve Zeka | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 10 | Savunma Mekanizmaları | Ders |
| 11 | Düşünme ve Zeka 2 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 11 | Savunma Mekanizmalarının Etkileri | Ders |
| 12 | Düşünme ve Zeka 3 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 12 | Bellek | Ders |
| 13 | Duygu, Stres ve Sağlık | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 13 | Bellek Türleri | Ders |
| 14 | Psikopatoloji | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 14 | Zeka | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | |||
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | |||
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | |||
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | |||
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | |||
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | |||
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | |||
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | |||
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | |||
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | |||
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | |||
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | |||
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | |||
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | |||
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | |||
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |