| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kamu Maliyesi | MUH253 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Fatma BÜLBÜL SANAY (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Öner GÜMÜŞ |
| Amaç |
Devletin mali yapısı, devletin gelir ve giderleri, gelir ve giderlerin bütçe aracılığı ile denkleştirilmesi ve devlet borçlanması, maliye politikası hakkında öğrencilere bilgi vermek. |
| Ders İçeriği |
Kamu sektörü ve kamu hizmetlerinin incelenmesi, Kamu harcamalarının nitel ve nicel gelisimi, karsılastırmalı olarak degerlendirilmesi, Kamu gelirlerinin tanımlanması, vergi teorisinin incelenmesi, Yerel yönetim maliyesi, kamu iktisadi tesebbüsleri ve borçlanma. |
| Ders Kaynakları |
Metin Erdem, Doğan Şenyüz ve İsmail Tatlıoğlu. Kamu Maliyesi. 16. Baskı. Bursa: Ekin Yayınevi, 2021.
Abdurrahman Akdoğan. Kamu Maliyesi. 8. Baskı. Ankara: Gazi Kitabevi, 2002. Metin Erdem, Doğan Şenyüz ve İsmail Tatlıoğlu. Kamu Maliyesi. 16. Baskı. Bursa: Ekin Yayınevi, 2021. Abdurrahman Akdoğan. Kamu Maliyesi. 8. Baskı. Ankara: Gazi Kitabevi, 2002. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Kısa Sınav 2 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
5
|
|
Destek Dersleri
|
10
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
25
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
35
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
5
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kamu Maliyesinin konusu ve diğer Bilim dalları ile ilişkisi | Ders |
| 2 | Kamu ekonomisi | Ders |
| 3 | Kamusal mallar | Ders |
| 4 | Kamu harcamaları | Ders |
| 4 | Kamu harcamaları | Ders |
| 4 | Kamu harcamaları | Ders |
| 4 | Kamu Gelirleri | |
| 4 | Kamu Gelirleri | |
| 4 | Kamu Gelirleri | |
| 9 | Devlet borçları | |
| 9 | Devlet borçları | |
| 13 | Devlet bütçesi | Ders |
| 13 | Devlet bütçesi | Ders |
| 13 | Maliye politikası | Ders |
| 13 | Maliye politikası | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kamu Maliyesinin konusu ve diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kamu ekonomisi, kamu harcamaları ve kamu gelirleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Vergilerin sınıflandırılması, vergileme ilkeleri ve vergileme sorunlarını öğrenme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Bütçe ilkeleri, bütçe sistemleri ve bütçe sürecini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Maliye Politikası hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 13 | PÇ 15 | PÇ 16 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kamu Maliyesinin konusu ve diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilme | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Kamu ekonomisi, kamu harcamaları ve kamu gelirleri hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Vergilerin sınıflandırılması, vergileme ilkeleri ve vergileme sorunlarını öğrenme | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Bütçe ilkeleri, bütçe sistemleri ve bütçe sürecini kavrayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Maliye Politikası hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Devlet borçlanması hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,83 | 5 | 5 | 5 | 1,67 | 2 | 3 | 3,83 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |