EN
  • Anasayfa
  • DIS216 AB ve Türkiye İlişkileri (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
DIS216 - AB ve Türkiye İlişkileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
AB ve Türkiye İlişkileri DIS216 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
DIŞ TİCARET
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Cumhur ŞAHİN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilere Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkileri ile ilgili temel bilgi ve bakış açısı kazandırmaktır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Avrupa Birliği’nin kuruluş felsefesi ve süreci, AB kurum ve organlarını, AB’nin neyi amaçladığını, genişleme politikalarını, Türkiye ile müzakerelere başlama sürecini, Türkiye’nin AB yolculuğunda geçirmiş olduğu değişim ile ilgili fikir sahibi olacak ve bu konular üzerine değerlendirme yapabilecektir.

Ders İçeriği

AB’nin yasal yapısı, temel kurumları, genişleme politikası, siyasi ve ekonomik kriterler, Türkiye ile ilgili protokoller, antlaşmalar, ortaklık konsey kararları, gümrük birliği gibi konular bu dersin temel içeriğini oluşturur.

Ders Kaynakları . Rıdvan Karluk, AB ve Türkiye, Beta, 2007
Canbolat, İbrahim (2002), Avrupa Birliği, Alfa, İstanbul
İnat, Kemal (2005), Avrupa Politik İşbirliği’nin Doğuşu, Oğuz Kaymakçı (Der.), Avrupa Birliği Üzerine Notlar, Nobel, Ankara.
Rıdvan Karluk (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul.
Dedeoğlu, Beril (1996), Adım Adım Avrupa Birliği, Çınar, İstanbul
Şaban Çalış, Türkiye AB İlişkileri: Kimlik Arayışı, Politik Aktörler ve Değişim, Nobel, 2008
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2014 - 2015 2016 - 2017
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 10 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 AB'nin temel ilkeleri ve yapısına giriş Tartışmalı Ders
2 AB kurumları, politikaları ve dış ilişkileri Tartışmalı Ders
3 AB ve Türkiye ilişkilerin gelişimi
4 Batılılaşma ve Avrupa ile ilişkiler Tartışmalı Ders
5 AET ile ilişkilerin başlaması ve ortaklık anlaşması Tartışmalı Ders
6 Türkiye'nin AT'ye üyelik başvurusu ve seksenler Tartışmalı Ders
7 Türkiye Ab gümrük birliği ve ekonomik ilişkiler Tartışmalı Ders
8 Ara sınav
9 Türkiye'nin AB'ye adaylığı ve katılım süreci
10 AB Türkiye ilişkilerinde sorunlar ve ikilemler
11 AB Türkiye ilişkilerinde kimlik konuları Beyin Fırtınası
12 AB Türkiye ilişkilerinin dış politika ve güvenlik boyutu
13 AB türkiye ilişkilerinde göç ve serbest dolaşım konusu
14 AB'de yeni yönelimler ve Türkiye
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye ve AB ilişkilerinin bugünü anlaşılır ve gelişmelerin nedenlerini açıklanabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Araştırma ve analiz yoluyla Avrupa Birliği ve Türkiye ile ilişkileri konusunda kavrayış sahibi olunur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye'nin AB ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olunur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye'nin AB ile ilişkilerinin tarihçesi ve arka planı öğrenilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Türkiye ve AB ilişkilerinin bugünü anlaşılır ve gelişmelerin nedenlerini açıklanabilir. 3 3 2 4 5 4 4 4 4 4 5 5
Araştırma ve analiz yoluyla Avrupa Birliği ve Türkiye ile ilişkileri konusunda kavrayış sahibi olunur. 4 4 3 1 5 5 4 4 4 3 4 5
Türkiye'nin AB ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olunur. 3 3 2 4 5 4 5 4 4 4 5 5
Türkiye'nin AB ile ilişkilerinin tarihçesi ve arka planı öğrenilir. 3 3 2 4 5 3 4 4 4 4 5 5