EN
  • Anasayfa
  • MAK104 Meslek Teknolojisi II (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
MAK104 - Meslek Teknolojisi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Meslek Teknolojisi II MAK104 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Özhan KITAY
Ders Veren Öğr. Gör. Osman ÖZDAMAR
Amaç

İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilme. Makine üretim teknikerliği için gereken, torna, matkap ve freze tezgahlarında temel talaş kaldırma ilkelerini kavrayabilme.

Ders İçeriği

Torna Tezgahlarında Talaş Kaldırma İlkeleri; Freze Tezgahlarında Talaş Kaldırma İlkeleri: Freze çakıları, Bindirmeli ve kaldırmalı frezeleme, Çeşitli açılarda yüzey frezeleme, Çeşitli açılarda delik delme; Vargel ve Planya Tezgahlarında Talaş Kaldırma İlkeleri; Taşlama Tezgahlarında Talaş Kaldırma İlkeleri: Kesme hızı, Talaş ilerlemesi, Taşlama taşı, Bileme; Broşlarla Talaş Kaldırma İlkeleri; İnce İşleme ile Talaş Kaldırma İlkeleri.

Ders Kaynakları Özcan Şefik, Bulut Halil (1993) Atelye ve Teknoloji Meslek Bilgisi 1-2-3
Machining Fundamentals From Basic to Advanced Techniques by John R. Walker
TESVİYECİLİK MESLEK TEKNOLOJİSİ 1,2,3, NACİ ŞAHİN
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tornada talaş kaldırmada takım ömrüne etki eden faktörler. Talaş kaldırmada oluşan kesme kuvvetleri Torna kalemlerinin doğru bağlanması, yanlış kalem bağlamanın sonuçları.
2 Torna tezgahlarında talaş oluşumu, talaş çeşitleri akma, kesintili, sıvanmalı. Talaş kaldırmada oluşan ısının sebepleri, etkileri ve çözümü. Talaş kaldırma esnasında oluşan aşınma sebepleri, çeşitleri ve çözümü.
3 Tornada vida çekme işlemi için, çark donanımı hesabı Tornada makine işleme zamanı.
4 Freze tezgahlarında talaş kaldırma esnasında, ısınma, aşınma ve kesme kuvvetler. Üniversal Bölme aparatı (Divizör), doğrudan bölme, yedirmeli bölme.
5 Freze tezganında iş bağlama (mengene, cıvata, papuçlar, iş kalıpları). Takma uçlu kesicilerin takım tutucularına, frezelerin frezee tezgahına bağlanma ilkeleri. Açısal bölme işlemlerinin yapılması.
6 Freze tezgahlarında işleme zamanı. Düz dişliler ve hesapları. Laboratuar
7 Sınav Laboratuar
7 Sınav-ATELYE UYGULAMASI Laboratuar
8 Büyük ve küçük helisel oluk elemanların hesaplanması. Küçük ve büyük helisel olukların açılması
9 Konik dişli ve elemanlarının hesaplanması ve imalatı, Kremayer dişli elemanları ve imalatı
10 Vargel ve planya tezgahlarının çeşitleri. Vargel ve planya tezgahlarında talaş kaldırma ilkeleri Laboratuar
10 Vargel ve planya tezgahlarının çeşitleri. Vargel ve planya tezgahlarında talaş kaldırma ilkeleri Laboratuar
12 Taşlama tezgahlarında talaş kaldırma ilkeleri. Zımpara taşlarının yapısı. Taşlama tezgahlarında kesme teorisi
13 Broşlarla (tığ çekme), talaş kaldırma ilkeleri. Broşların ve broş makinalarının çeşit ve özellikleri
14 Honlama, lepleme, ince işleme ve kumlama. Vibrasyon yöntemi ile yüzeylerin temizlenme işlemleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Frezede talaş kaldırmada takım ömrü, kesme kuvvetlerinin oluşması, iş bağlama becerilerini kazandırmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Grup Çalışması Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Talaşlı imalatta kullanılan tezgahların, kullanma bilgilerini kazandırmak. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav Grup Çalışması Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Talaş kaldırmak için gerekli parametreleri, kesme zamanlarını, ısınma, aşınma ve kesme kuvvetlerinin oluşumunu kavratmak. Laboratuvar Çalışması Ödev / Proje Yazılı Sınav Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Torna tezgahında vida çekme işlemi için, ana ve iş mili arasındaki çark donanım hesabını yapar, çarkları gerekli yerlere takar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Grup Çalışması Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Taşlama tezgahlarında; kesme teorisi, taşlama çeşitlerinin ilkelerini, uygun taşlama ve taşların yapısını, bunların seçimi becerisini kazandırmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Grup Çalışması Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Frezede talaş kaldırmada takım ömrü, kesme kuvvetlerinin oluşması, iş bağlama becerilerini kazandırmak. - - - - 3 - - - - - - -
Talaşlı imalatta kullanılan tezgahların, kullanma bilgilerini kazandırmak. - - - 3 - - - - - - - -
Talaş kaldırmak için gerekli parametreleri, kesme zamanlarını, ısınma, aşınma ve kesme kuvvetlerinin oluşumunu kavratmak. 2 - - - - - - - - - - -
Torna tezgahında vida çekme işlemi için, ana ve iş mili arasındaki çark donanım hesabını yapar, çarkları gerekli yerlere takar. - - - - - 4 - - - - - -
Taşlama tezgahlarında; kesme teorisi, taşlama çeşitlerinin ilkelerini, uygun taşlama ve taşların yapısını, bunların seçimi becerisini kazandırmak. - - - - - - 2 - - - - -