• Anasayfa
  • MOS110 Beden Eğitimi ve Spor (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MOS110 - Beden Eğitimi ve Spor
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Beden Eğitimi ve Spor MOS110 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ - DOKUMA
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım,tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emre ŞENYÜZLÜ
Ders Veren
Amaç

Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıkların edinilmesi,beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarının kavranılarak serbest zamanların fiziksel etkinlikler ile değerlendirilmesi, spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilmesi, bazı spor branşlarının tanıtımı ve kurallarının öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Beden eğitimi ve spor ile ilgili temel kavramlar,spor tesislerini tanıma ,kullanma ve bazı spor branşları hakkında temel bilgiler,beslenme,ilkyardım,yaşam boyu spor konuları hakkında bilgiler .

Ders Kaynakları Hikmet Aracı, Okullarda Beden Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Final Final 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 150
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili kavramlar Sözlü
2 Spor Türleri Sözlü
3 Spor Tesisleri tanıtımı ve kullanılan araç gereçler Sözlü
4 Yaşam boyu spor Sözlü
5 Olimpiyatlar Sözlü
6 Spor Ve Beslenme Sözlü
7 Futbol Sözlü
8 Vize, Rekreasyon Sözlü
9 Basketbol Sözlü
10 Voleybol Sözlü
11 Tenis, Masa Tenisi Sözlü
12 Badminton, Yüzme Sözlü
13 Doping Sözlü
14 İlk Yardım Sözlü
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Olimpik felsefe, olimpiyatların tarihini ve bu güne kadarki sürecini açıklayabilecektir Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir - - - - - - - - - - - - - -
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir - - - - - - - - - - - - - -
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir - - - - - - - - - - - - - -
Olimpik felsefe, olimpiyatların tarihini ve bu güne kadarki sürecini açıklayabilecektir - - - - - - - - - - - - - -