EN
  • Anasayfa
  • MOS212 Trafik Güvenliği (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MOS212 - Trafik Güvenliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Trafik Güvenliği MOS212 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Burak AKTEKELİ
Ders Veren
Amaç

Dünya Sağlık Örgütü raporlarına göre, 15-29 yaş grubundaki gençlerin yaşamlarını yitirmelerinde ilk neden trafik kazalarıdır. Bu ders ile üniversiteli gençlere trafik sisteminin unsurları olan insan, yol, araç hakkında bilimsel disiplinlerin perspektifinden önleyici bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Sosyal yaşam alanlarından biri olarak trafiğin çok disiplinli olarak açıklanması. Hukuk, çevre, halk sağlığı, şehircilik, psikoloji, mühendislik, iletişim vb. disiplinlerinin bir sistem olarak trafiğe katkısı. Trafik sistemlerinin bireye ve bireyin trafik sistemlerine etkileri hakkında bilgi verilmesi.

Ders Kaynakları “Trafik Psikolojisi ve Güvenliği” – H. Yılmaz
“Ulaşım ve Trafik Güvenliği” – Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı
“Trafik Güvenliği ve Denetimi” – Ahmet Yıldırım
Karayolları Trafik Kanunu ve Yönetmelikleri
“Ulaşım Mühendisliği” – Orhan Demir
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 46
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,80
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Trafik ve Toplum Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 Trafiğe Disiplinlerarası Yaklaşım Ders Beyin Fırtınası Gösterim
3 Trafik Sistemleri ve Bileşenleri Ders Beyin Fırtınası Gösterim
4 Hukuki Çerçeve Ders Beyin Fırtınası Gösterim
5 Çevre ve Trafik Ders Beyin Fırtınası Gösterim
6 Halk Sağlığı ve Trafik Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Trafik Psikolojisi Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Ara Sınav / Şehircilik ve Trafik Güvenliği Ders Beyin Fırtınası Gösterim
9 Trafik Mühendisliği Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 İletişim ve Trafik Kültürü Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Birey–Trafik Sistemi Etkileşimi I Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 Birey–Trafik Sistemi Etkileşimi II Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 Güncel Sorunlar ve Çözümler Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - -