• Anasayfa
  • BLP101 Programlamanın Temelleri (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
BLP101 - Programlamanın Temelleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Programlamanın Temelleri BLP101 1 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi 1- Anlatım, 2- Soru-Cevap, 3- Tartışma, 4- Alıştırma ve Uygulama, 5- Grup Çalışması
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU
Ders Veren Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN
Amaç

Bilgisayar programlaması ile ilgili algoritma, akış diyagramları ve yapısal programlama gibi temel kavramları öğretmektir.

Ders İçeriği

Programlama Nedir? Programlama Kavramları ve Sorun Çözme.Programlama Dilleri, Program Yazarken Kullanılan Elemanlar. (Değişkenler, Sabitler, Operatörler), Algoritmaya Giriş? Algoritma Şekilleri ve Kullanımı. Karar Yapıları,Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri,Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri, Döngü ve Karar Yapıları Örnekleri,C# diline giriş ve Visual Studio Tanıtımı, C# dilinde Algoritma Karşılıkları, C# dilinde Karar ve Döngü Yapıları,C# çok kullanılan Fonksiyonlar

Ders Kaynakları Algoritma ve Programlamaya Giriş (Ebubekir YAŞAR)
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 3 1 3
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Programlama Nedir? Programlama Kavramları ve Sorun Çözme.Programlama Dilleri
2 Değişkenler, Sabitler, Operatörler
3 Algoritmaya Giriş? Algoritma Şekilleri ve Kullanımı.
4 Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri
5 Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri
6 Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri
7 Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri
8 Arasınav
9 Diziler ve Özel Veri Türleri
10 Fonksiyonlar ve Alt Programlar
11 Fonksiyonlar ve Alt Programlar
12 Değer döndüren alt programlar
13 Genel Uygulama Örnekleri
14 Genel Uygulama Örnekleri
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kodlama öncesi program akışını tasarlamak
Alt programlarla çalışmak
Programcılığa giriş yapmak
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Kodlama öncesi program akışını tasarlamak - - - - - - - - - - - -
Alt programlarla çalışmak - - - - - - - - - - - -
Programcılığa giriş yapmak - - - - - - - - - - - -