• Anasayfa
  • BLP102 Programlama Dilleri (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
BLP102 - Programlama Dilleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Programlama Dilleri BLP102 2 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders Anlatımı, Laboratuar Uygulamaları, Tartışmalı İncelemeler, Proje Ödevleri ile yapılır.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU
Ders Veren
Amaç

Programlama dillerini tanımak ve belirlenen bir dili iyi kullanabilmek.

Ders İçeriği

Programlama dilleri hakkında genel tanıtım ve incelemeler yapılır. Bir dil belirlenerek detaylı kullanımı hakkında incelemeler yapılır. Küçük projeler geliştirilerek öğrencilerin uygulamalı olarak gelişimi sağlanır.

Ders Kaynakları Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 6 3 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 6 3 18
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 4 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 4 12
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 13 26
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 10 20
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 234
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Programlama dillerinin yapısı ve genel özellikleri
2 Değişkenler, Veri Tipleri, Veri Tiplerinin Genişletilmesi
3 İlişkisel, Lojik ve Bit İşlemleri için Operatörler ve İfadeler
4 Program Kontrol Deyimleri
5 Döngüler
6 Diziler ve Pointer’lar
7 Proje Geliştirme
8 Arasınav
9 Fonksiyon Yapısı, Kullanım Amaçları
10 İç İçe fonksiyonlar
11 Class Yapısı ve Global Değişkenlerin Kullanımı
12 Sınıf Yapısı
13 Örnek Uygulama Geliştirme
14 Örnek Uygulama Geliştirme
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Programlama dillerini tanır ve kullanır
Öğrenciler, okunabilir ve tekrar kullanılabilir kaynak kodlar yazabileceklerdir
Bir programlama dilinde proje üretebilir ve tamamlar
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Programlama dillerini tanır ve kullanır - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, okunabilir ve tekrar kullanılabilir kaynak kodlar yazabileceklerdir - - - - - - - - - - - -
Bir programlama dilinde proje üretebilir ve tamamlar - - - - - - - - - - - -