• Anasayfa
  • BLP108 Masaüstü Uygulama Geliştirme (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
BLP108 - Masaüstü Uygulama Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Masaüstü Uygulama Geliştirme BLP108 2 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Öğretim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Muhammet KARADENİZ
Ders Veren
Amaç

Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama ile veritabanı uygulamaları geliştirerek, uygulama dağıtım paketleri hazırlama ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Yerel ve uzak veritabanlarına bağlantı, basit ve gelişmiş sorgulamalar yapma, program kurulumu hazırlama.

Ders Kaynakları C#´I kavramak, Tom Archer, Arkadaş yayınları, ISBN:9755092862
Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık, ISBN : 9789756477175
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 13 26
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 13 13
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 250
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listelemek
2 Yerel veritabanında verileri işlemek
3 Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşmak
4 Uzak veritabanına bağlanmak ve verileri listelemek
5 Uzak veritabanında verileri işlemek
6 Basit sorgulamalar yapmak
7 İstatistiksel sorgulamalar yapmak
8 Vize Sınavı
9 Veritabanından grafikler elde etmek
10 Veritabanından raporlama yapmak
11 Bileşen oluşturmak ve eklemek
12 Yardım dosyaları hazırlamak
13 Veritabanı kurulum seti hazırlamak
14 Program kurulum seti hazırlamak
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kurulum paketi hazırlamak
Uzak veri tabanı ile çalışmak
Yerel veri tabanı ile çalışmak
Gelişmiş uygulamalar yapmak
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Kurulum paketi hazırlamak - - - - - - - - - - - -
Uzak veri tabanı ile çalışmak - - - - - - - - - - - -
Yerel veri tabanı ile çalışmak - - - - - - - - - - - -
Gelişmiş uygulamalar yapmak - - - - - - - - - - - -