Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Visual Basic Programlama | BLP222 | 4 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhammet KARADENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Nesne yönelimli programlama mantığını anlama, ActiveXyapısını anlama, visual basic'te veritabanı kullanabilme, Visual basic'te internet kontrolllerini anlama |
Ders İçeriği |
Nesneye yönelik programlama mantığı Class yapısı ve kavramları Active X bileşenleri Veritabanı modelleri ADO teknolojisi SQL komutlarının kullanımı Veritabanı geliştirme ARA SINAV Web browser kontrolü İnternet transfer kontrolü Script komutları Dinamik Hafıza paylaşımı ve linkli listeler Yığın ve kuyruk veri yapıları Ağaç veri yapısı |
Ders Kaynakları |
Yeni Başlayanlar için Visual Basic.NET, Gökçen KARAN, Seçkin Yayıncılık, ISBN:9789753474597
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Open, save, Font ve Color diyalog kutuları , Dosya dizin ve Sürücü kontrolleri, Picturebox, İmage, line shape kontrolleri | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
2 | Timer, Updown, Slider ve Richtextbox kontrolleri, multimedia kontrolü, flexgrid kontrolü | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
3 | Yazdırma işlemleri, hata yakalama | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
4 | API fonksiyonları | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
5 | Clipboard,screen ve APP nesneleri, OLE Kontrolü | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
6 | Class hazırlamak ve Kullanmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
7 | Activex kontrolleri | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
8 | Veritabanı hazırlamak ve Kullanmak (Visual data manager) | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
9 | Data kontrolü ile veri tabanları üzerinde işlem yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
10 | DBgrid ve DBlist kontrolleri | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
11 | ADO data Kontrolü | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
12 | Veri Ortamı | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
13 | Data Report ile rapor hazırlamak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
14 | Genel Tekrar | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Visual basic programının temel yapılarını kullanarak program hazırlama mantığını kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Visual basic programı ile veri tabanı işlemleri yapabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Veri tabanına kullanan uygulamalar geliştirebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Visual basic programının temel yapılarını kullanarak program hazırlama mantığını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Visual basic programı ile veri tabanı işlemleri yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri tabanına kullanan uygulamalar geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |