• Anasayfa
  • BLP223 C Programlama (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BLP223 - C Programlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
C Programlama BLP223 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders laboratuvar ortamında teorik anlatımın ardından bilgisayar başında adım adım uygulamalı olarak işlenecektir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN
Ders Veren Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN
Amaç

C programlama dilini kullanarak bir programlama dilinin yapısını anlayabilme ve kullanabilme.

Ders İçeriği

C programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları kavrayabilme. Cdilindeki yapısal özellikleri kavrayabilme ve programlarında kullanabilme. Döngü ve dallanma yapılarını kavrayabilme ve uygulayabilme. Dizi yapılarını kavrayabilme ve uygulayabilme. Standart fonksiyonları problemlerde doğru bir şekilde kullanabilme. Kendi ihtiyacına uygun alt programları oluşturabilme.

Ders Kaynakları Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 12 24
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 12 24
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 12 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Final Final 25 1 25
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Final Final 25 1 25
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Final Final 25 1 25
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 390
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 15,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 C Programlama Diline Giriş
2 C Programlama Dili İle İlgili Tanım Ve Yapıları Kavrayabilme.
3 C Dilindeki Yapısal Özellikleri Kavrayabilme Ve Programlarında Kullanabilme.
4 Kontrol Yapılarını Kavrayabilme Ve Programlarında Kullanabilme.
5 Döngü Yapılarını Kavrayabilme
6 Döngü Yapılarını Programlarında Kullanabilme.
7 Kontrol Ve Döngü Yapıları İle Farklı Uygulamalar
8 Bit Operatörlerini Kavrayabilme
9 Dizileri Kavrayabilme
10 Karakter Ve Karakter Dizilerini Kavrayabilme Ve Programlarında Kullanabilme.
11 Standart Fonksiyonları Problemlerde Doğru Bir Şekilde Kullanabilme.
12 Standart Fonksiyonları Problemlerde Doğru Bir Şekilde Kullanabilme.
13 Kendi İhtiyacına Uygun Alt Programları Oluşturabilme.
14 Kendi İhtiyacına Uygun Alt Programları Oluşturabilme.
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
C programlama dilinde basit problemler için çözümler tasarlayabilir
C programlama dilinde soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara çözümler tasarlayabilir
C programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları bilir.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
C programlama dilinde basit problemler için çözümler tasarlayabilir - - - - - - - - - - - -
C programlama dilinde soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara çözümler tasarlayabilir - - - - - - - - - - - -
C programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları bilir. - - - - - - - - - - - -