EN
  • Anasayfa
  • BLP130 Ofis Programları (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BLP130 - Ofis Programları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ofis Programları BLP130 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Öğretim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ
Ders Veren
Amaç

Bu ders ile öğrencinin, bilişim teknolojilerinin her dalında ihtiyaç duyulan ofis programlarını kullanımı ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Belgelendirme işlemleri, Elektronik Tablolama işlemleri, Fonksiyon kullanımı, Grafik kullanımı, Sunum hazırlama ve sunma.

Ders Kaynakları Ders Notu
Ders notları, web.bilecik.edu.tr/bulent-turan
Bilgisayar ve internet kullanımı - Hasan Çebi BAL
Ders Notları
Microsoft Yayınları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Uygulama 2 Uygulama 2 3 1 3
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 138
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,41
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Belge İşlemleri, Biçimlendirme İşlemleri
2 Belge Denetimi, Yazdırma, Tablo İşlemleria Ders Gösterim Laboratuar
2 Belge Denetimi, Yazdırma, Tablo İşlemleri
4 Makrolar, Özelleştirme
3 Nesne İşlemleri, Gelişmiş Özellikler
5 Çalışma Alanı, Makrolar, Özelleştirme Veri Girişi, Biçimlendirme İşlemleri
6 Etkin takım kriterleri Ders Laboratuar
7 Formüller, Fonksiyonlar
8 Ara Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
9 Çalışma Alanı, Slayt İşlemleri, Tasarım Ders Gösterim Laboratuar
9 Çalışma Alanı, Slayt İşlemleri, Tasarım Ders Gösterim Laboratuar
10 Slayt Nesneleri, Gösteri Ayarları Ders Laboratuar
10 Grafik İşlemleri, Veri Analizi Ders Laboratuar
11 Yazdırma, Özelleştirme, Sunum yapma Ders Laboratuar
12 Veri Türleri, Veri tablosu oluşturma, SQL komutları Ders Laboratuar
12 Veri Türleri, Veri tablosu oluşturma, SQL komutları Ders Laboratuar
14 SQL sorguları hazırlama
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kelime işlemci programını kullanmak Yazılı Sınav Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Elektronik tablolama programını kullanma Yazılı Sınav Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sunu hazırlama programını kullanmak Yazılı Sınav Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İnternet ve e-posta yönetim programlarını kullanmak Yazılı Sınav Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Kelime işlemci programını kullanmak - - - - - - - - - - - -
Elektronik tablolama programını kullanma - - - - - - - - - - - -
Sunu hazırlama programını kullanmak - - - - - - - - - - - -
İnternet ve e-posta yönetim programlarını kullanmak - - - - - - - - - - - -