EN
  • Anasayfa
  • BLP233 Nesne Yönelimli Programlama (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BLP233 - Nesne Yönelimli Programlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Nesne Yönelimli Programlama BLP233 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders Anlatımı, Laboratuar Uygulamaları, Tartışmalı İncelemeler, Proje Ödevleri ile yapılır.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ
Ders Veren
Amaç

Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir.

Ders İçeriği

Nesneye yönelik programlama kavramları, Tümleştirilmiş modelleme dili (Unified Modeling Language-UML) kullanarak nesnesel program tasarımı, Sınıf tasarımı, Applet, Kalıntı (miras), Çok biçimlilik, Arayüz ve soyut sınıflar, Tasarım örüntüleri, Çerçeve programları, Uygulama programlama arayüzleri (API).

Ders Kaynakları Java Programlama Dili Yazılım Tasarımı (Altuğ Bilgin ALTINTAŞ)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 13 65
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 133
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,22
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş
2 Java Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması (Netbeans)- Sabit, Değişken Kullanımı
3 Nesne ve Sınıf Kavramı
3 Aritmetik hesaplamalar, Giriş-Çıkış, Matematiksel sınıflarla ilgili işlemler
3 Aritmetik hesaplamalar, Giriş-Çıkış, Matematiksel sınıflarla ilgili işlemler
3 Nesne ve Sınıf Kavramı
5 Fonksiyonlar
5 if ve switch deyimleri
6 While, Do-while, For döngüleri
7 Temel grafiksel arayüz işlemleri Ders Laboratuar
8 Vize sınavı Ders
9 Diziler
10 Dosya giriş ve çıkış işlemleri
11 Gelişmiş grafiksel arayüz işlemleri
11 Gelişmiş grafiksel arayüz işlemleri
11 Gelişmiş grafiksel arayüz işlemleri
11 Gelişmiş grafiksel arayüz işlemleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Nesneye yönelik programlama uygulaması geliştirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Dinleme ve anlamlandırma
Nesneye yönelik programlama yapısını bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Dinleme ve anlamlandırma
Nesneye yönelik programlama adımlarını tasarlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Nesneye yönelik programlama bileşenlerini beraber kullanabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Nesneye yönelik programlama bileşenlerini görsel arayüze uygulayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Nesneye yönelik programlama uygulaması geliştirir. - - - - - - - - - - - -
Nesneye yönelik programlama yapısını bilir. - - - - - - - - - - - -
Nesneye yönelik programlama adımlarını tasarlayabilir. - - - - - - - - - - - -
Nesneye yönelik programlama bileşenlerini beraber kullanabilir. - - - - - - - - - - - -
Nesneye yönelik programlama bileşenlerini görsel arayüze uygulayabilir. - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - -