EN
  • Anasayfa
  • BLP232 Mobil Uygulama Geliştirme (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BLP232 - Mobil Uygulama Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mobil Uygulama Geliştirme BLP232 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Muhammet KARADENİZ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders kapsamında mobil platformlar, işletim sistemleri, arayüzler, harita ve konum tabanlı uygulamalar, veri depolama, arka plan servisler, telefon ve kısa mesaj servislerinin kullanımı ve sensörler hakkında uygulamalı eğitim verilmektedir. Mobil uygulama geliştirme ve test ortamı olarak Android işletim sistemi kullanılmaktadır.

Ders İçeriği

Mobil Cihazlar, Mobil Platformlar, Mobil İşletim Sistemleri, Mobil Uygulama Geliştirme, Mobil Cihazlarda Arayüz Tasarımı, Mobil cihazlarda Veri Depolama, Harita ve Konum tabanlı uygulamalar, Arkaplan Servisleri, Telefon ve Kısa Mesaj Servisleri, Sensör uygulamaları

Ders Kaynakları Andorid Studio İle Programlama (Aysan Ethem NARMAN)
Turkcell Akademi (https://gelecegiyazanlar. turkcell.com.tr/konu/android)
Google Geliştirici Dokümanları (https:// eveloper. android.com/guide/)
Andorid Studio İle Programlama (A.Kerim FIRAT)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 15 1 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 40 1 40
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 60 1 60
Toplam İş Yükü (Saat) 158
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Android İşletim Sistemi İçin Uygulama Geliştirme Ortamı
2 Temel Java Programlama
3 Aktivite Kullanımı l
4 Aktivite Kullanımı lI Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
4 Aktivite Kullanımı llI Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
5 Servis Kullanımı Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
6 Yayın Alıcılar
7 İçerik Sağlayıcılar l
8 İçerik Sağlayıcılar ll Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
9 İzinler ve Güvenlik Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
10 İş Parçacıkları Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
11 Sersörler l
12 Sersörler ll Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
13 Veritabanı Kullanımı l
14 Veritabanı Kullanımı ll Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gelişmiş mobil arayüzleri tasarlamak ve geliştirmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Temel ve gelişmiş telefon özelliklerini ile mobil uygulama bağlantısı kurmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mobil uygulamalarda veritabanı etkileşimini kullanmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Gelişmiş mobil arayüzleri tasarlamak ve geliştirmek - - - - - - - - - - - -
Temel ve gelişmiş telefon özelliklerini ile mobil uygulama bağlantısı kurmak - - - - - - - - - - - -
Mobil uygulamalarda veritabanı etkileşimini kullanmak - - - - - - - - - - - -