Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Koruma | TAB201 | 3 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bitkilerde hastalık yapan etmenler. Bitkilerin hastalıklara karşı tepkisi. Bitkilere arız olan hastalıkların bitkilere zararları |
Ders İçeriği |
Bitki hastalık nedenleri ; biyotik ve abiyotik nedenler ; mantar hastalıkları , bakteriyel hastalıklar , virus hastalıkları , diğer hastalıklar, Bitki hastalıkları ile mücadele ve korunma. |
Ders Kaynakları |
Özgür A.F.1998,Tarımsal Savaş Yöntemleri ve İlaçlar 2Ç.Ü. ZiraatFakültesi Ders Kitabı No: C-53
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2007 - 2008 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki Koruma Tanım ve Tarifler | |
2 | Yasal Savaş (İç Karantina, DışKarantina) | |
3 | Kültürel Savaş ( Bitki Yetiştirme Yerinin Seçimi ve Islahı,Ekim Nöbeti,Dayanıklı Çeşit Ekimi ) | |
4 | Kültürel Savaş Yöntemleri (Sağlıklı Üretim Materyalinin Kullanılması,Bulaşma Kaynaklarının Yok edilmesi) | |
5 | Mekaniksel Savaş | |
6 | Fiziksel Savaş | |
7 | Kimyasal Savaş | |
7 | Kimyasal Savaş | |
7 | Kimyasal Savaş | |
7 | Kimyasal Savaş | |
11 | Biyoteknik Savaş | |
12 | Biyolojik Savaş | |
12 | Biyolojik Savaş | |
14 | Entegre Savaş |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitki koruma kavramını | |||
Bitki koruma amaçlı yasal uygulamaları | |||
Kimyasal savaşı, kmyasalları, sınıflandırılmalarını, özelliklerini, ticari formlarını ve güvenli kullanım koşullarını öğrenir | |||
Farklı savaş yöntemlerini, kültürel ,mekaniksel , fiziksei, biyoteknik ,biyolojik ve entegre savaşı |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki koruma kavramını | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitki koruma amaçlı yasal uygulamaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimyasal savaşı, kmyasalları, sınıflandırılmalarını, özelliklerini, ticari formlarını ve güvenli kullanım koşullarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı savaş yöntemlerini, kültürel ,mekaniksel , fiziksei, biyoteknik ,biyolojik ve entegre savaşı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |