Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fitokimya | TAB208 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
İlaç etken ve yardımcı maddeleri hakkında genel bilgi edindirme Bitki analiz yöntemlerinin kavranmasını sağlama Tıbbi bitkilerden bazı etken maddeleri izole etmek ve bunların sentezini yapabilmek. Ayrıca ilaç sanayinde çalışacak kişilere temel bilgi verme |
Ders İçeriği |
Tıbbi ve aromatik bitkilerden elde edilen droglar ve uçucu yağlar ile yapılabilecek tedavi şekilleri (inhalasyon, kompres vb.). Uçucu yağların elde edilme yöntemleri, uçucu yağların kimyasal yapıları, tedavide etki şekilleri (antiviral, antibakteriyel, sedatif, ekspekyoran vb), masaj yağlarının hazırlanışı, etki şekilleri. |
Ders Kaynakları |
A. Baytop,'' Farmosötik Botanik'' Baha Matbaası, İstanbul 1972
Bitki Kimyası ve Analiz Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Faültesi Yayınları No: 1130 Baytop, ''Türkiye'de Bitkilerle Tedavi'' İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 1984 Prof.Dr. Alaeddin Akçasu '' Farmakoloji '' Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Farmakoloji Kürsüsü Prof.Dr Mekin Tanker, Prof.Dr Nevin Tanker '' Farmakognozi'' Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları Cilt I-II |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 8 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş(Tarihçe, Droglar ve Bunlardan Elde Edilen İlaç Etken ve Yardımcı Maddeler Hakkında Genel Bilgi) | |
2 | Bitki Analiz Yöntemleri | |
3 | Tıbbi Bitkilerin Sınıflandırılmaları | |
3 | Tıbbi Bitkilerin Sınıflandırılmaları | |
5 | Glikozitler | |
6 | Heterozitler | |
7 | Ara sınav | |
8 | Tanenler | |
9 | Uçucu Yağlar | |
10 | Alkaloitler | |
11 | Enzimler | |
12 | Reçineler | |
13 | Mersin, nane, neroli ve okaliptus uçucu yağının aromaterapide kullanımı. | |
14 | Portakal, santali,sedir ve selvi uçucu yağlarının ve aromaterapide kullanılan sabit yağların (tatlı badem , zeytin, buğday özü, jojoba, fındık, susam ve üzüm çekirdeği yağı) kullanımı. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Son yıllarda popüler olan fitokimya hakkında detaylı bilgi sahibi olur | |||
Bitkilerin yapısında bulunan primer ve sekonder metabolitler hakkında bilgi sahibi olur | |||
Araştırmalarda bitki analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Son yıllarda popüler olan fitokimya hakkında detaylı bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitkilerin yapısında bulunan primer ve sekonder metabolitler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırmalarda bitki analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |