Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Baharat ve Keyif Bitkileri Değerlendirme | TAB202 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilere, baharatların ve keyif bitkilerini tanımlamak, sınıflandırmak. Baharatların ve keyif bitkilerinin kimyasal bileşimini ve yaygın olarak kullanılanların etken maddelerini bilmek. Hasat sonrası işlemler, işleme teknolojileri, ambalajlama, depolama, konularında karşılaşılacak problemlere çözüm bulma becerisinin kazandırılmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrencilere, , başlıca baharat ve keyif bitkileri, Latince isimleri, etken maddeleri, tüm ve öğütülmüş baharatların işleme teknolojileri, ambalajlama, depolama, kalite kontrol konuları aktarılır. |
Ders Kaynakları |
Akgül, A. 1993. Baharat Bilimi ve Teknolojisi, Gıda Teknolojisi Derneği.Yayınları No:15, Ankara.
Akgül, A. 1993. Baharat Bilimi ve Teknolojisi, Gıda Teknolojisi Derneği.Yayınları No:15, Ankara. Baydar, H. 2016. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi. SDÜ yayınları No: 51, Isparta |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarihçe, tanım ve sınıflama | |
2 | Kimyasal bileşim | |
3 | Başlıca baharatlar ve keyif bitkileri (adı, İngilizce adı, Latince adı, anavatanı, ürünleri). | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
3 | Başlıca baharatlar ve keyif bitkileri (adı, İngilizce adı, Latince adı, anavatanı, ürünleri). | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
5 | Başlıca keyif bitkileri (adı, İngilizce adı, Latince adı, anavatanı, ürünleri) | |
5 | Başlıca keyif bitkileri (adı, İngilizce adı, Latince adı, anavatanı, ürünleri) | |
7 | Başlıca baharatlar ve keyif bitkileri (adı, İngilizce adı, Latince adı, anavatanı, ürünleri). | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
8 | İşleme teknolojileri - Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
9 | İşleme teknolojileri baharat bitkileri | |
10 | Bitkilerde böceklenme ve önlenmesi, mikroorganizma bulaşması ve önlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
11 | Ambalajlama | |
12 | Depolama | |
13 | Kalite ve değerlendirme | |
14 | Bazı fiziksel ve kimyasal analizler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Keyf bitkilerinin yetiştiricilikleri ve kullanım alanlarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Baharat bitkilerinin yetiştiriciliği ve kullanım alanlarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Hasat sonrası işlemler | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Başlıca keyif bitkilerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Başlıca baharatların öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Keyf bitkilerinin yetiştiricilikleri ve kullanım alanlarının öğrenilmesi | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 |
Baharat bitkilerinin yetiştiriciliği ve kullanım alanlarının öğrenilmesi | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 |
Hasat sonrası işlemler | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 |
Başlıca keyif bitkilerinin öğrenilmesi | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 |
Başlıca baharatların öğrenilmesi | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 |