EN
  • Anasayfa
  • TAB210 Standardizasyon, Muhafaza ve Ambalajlama (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TAB210 - Standardizasyon, Muhafaza ve Ambalajlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Standardizasyon, Muhafaza ve Ambalajlama TAB210 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Standart ve standardizasyonun ne olduğunu bilmek, tıbbi aromatik bitkilerde (kekik, nane, adaçayı, kimyon, rezene, kişniş) standartları bilmek, ürünleri standartlara göre işlemek, taşımak, kurutmak, depolamak.

Ders İçeriği

Standard ve standardizasyonun tanımlanması. Tıbbi ve aromatik bitkilerde standartlar (kekik, nane, adaçayı gibi). Tıbbi ve aromatik bitkilerde depolama, muhafaza, ambalajlama, taşıma.

Ders Kaynakları ARSLAN, N., YILMAZ, G., KARADAĞ, Y., 1999. Tarla Ürünlerinde Standardizasyon ve Depolama, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:13, Ders Notları Seri No: 7, Tokat.
KARAÇALI, İ., 2004. Tarımsal Ürünlerin Muhafazası, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 555, İzmir.
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2007 - 2008 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Final Final 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Standardın tanımlanması, standart çeşitleri ( yapı karakterlerine göre standartlar,uygulama şekillerine göre, uygulama alanlarına göre standartlar).
2 Standardizasyonun tanımı, standardizasyonun tarihçesi, standardizasyon faaliyetlerinin amaç ve ilkeleri, üreticiye ve tüketiciye,-ulusal ekonomi faydaları ve tarımsal üretime faydaları.
3 Belgelendirme faaliyetleri (üretim yerlerinin, ürünlerin, parti mallarının, ithal malların, laboratuarların belgelendirilmesi).
4 Uluslar arası standardizasyon kuruluşları (IEC, ISO, FAO, WHO) ve Türk standartları enstitüsünün görevleri, organları ve bunların görevleri.
5 Standart hazırlama (yeni standartlar, revizyonlar, tadiller), standartların yazılış şekilleri.
6 Bazı tıbbi ve aromatik bitki standartlarının incelenmesi (kekik, adaçayı, kimyon, anason…).
7 Tıbbi ve aromatik ürünlerin depolanması; depolamanın tanımı, depolamanın amaçları, tarımsal işlemler, hasat sonrası işlemler.
8 Arasınav,Depo ortamı; depo nem oranı, sıcaklık, oksijen ve yabancı madde oranlarının depolamaya etkileri.
9 Depo yapıları, tıbbi ve aromatik ürünlerin muhafaza şekilleri, dökme muhafaza, silolarda muhafaza, çuvallı depolama.
10 Depolanan ürünlerde meydana gelen değişmeler; miktar kayıpları, tohumluk özelliğinin kaybolması ve gıda değeri kayıpları.
11 Hasat sonrası kurutma işlemleri, kuruma ve su kaybı hızını etkileyen faktörlerden ürün özellikleri ve ortamın buharlaştırma gücü.
12 Kurutma şekilleri; doğal koşullarda, güneşte kurutma,kapalı sistemlerde kurutma, tünel kurutucu.
13 Kurutulmuş ürünlerin ambalajlanması, ambalaj materyalinin seçimi, ambalajlama yöntemleri, ambalaj hacmi, ambalaj boyaları.
14 Tıbbi ve aromatik ürünlerin taşınması, taşıma koşulları (sıcaklık, yüzde nem, havalandırma), taşıma sistemleri (karayolu, demiryolu,denizyolu,hava yolu…).
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tıbbi ve aromatik bitkilerden sağlanan ürünlerin ambalajlanması.
Tıbbi ve aromatik bitkilerden sağlanan ürünlerin kurutma ve depo koşulları.
Tıbbi ve aromatik bitkilerden sağlanan ürünlerin standartlara uygun olarak işlenmesini yada işlenmiş ürünlerin standartlara uygunluğunun kontrolü.
Tıbbi ve aromatik bitkilerden sağlanan ürünlerin muıhafazası ve taşınması.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tıbbi ve aromatik bitkilerden sağlanan ürünlerin ambalajlanması. - - - - - - - - - - - - - - -
Tıbbi ve aromatik bitkilerden sağlanan ürünlerin kurutma ve depo koşulları. - - - - - - - - - - - - - - -
Tıbbi ve aromatik bitkilerden sağlanan ürünlerin standartlara uygun olarak işlenmesini yada işlenmiş ürünlerin standartlara uygunluğunun kontrolü. - - - - - - - - - - - - - - -
Tıbbi ve aromatik bitkilerden sağlanan ürünlerin muıhafazası ve taşınması. - - - - - - - - - - - - - - -