EN
  • Anasayfa
  • TAB125 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Yetiştirme Tekniği (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TAB125 - Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Yetiştirme Tekniği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Yetiştirme Tekniği TAB125 1 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bu ders, öğrencilere tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştirilmesinde uygulanacak yetiştirme tekniğini ve bu tekniği oluşturan öğelerin etkinliğini belirleyen iklim ve toprak özelliklerini, oluşan tarım sistemlerini, bunların geliştirilmesi için yapılması gereken işlemleri, bunların özelliklerini öğretmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Öğrencilere bu derste, tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğinde önemli olan kalite ve verim ilişkisini, bunda etkili faktörleri, ekim nöbeti, tek ve karışık yetiştirme sistemleri, tohum ve fide temini, gübreleme sulama, yabancı ot, hastalık ve zararlılarla mücadele, hasat ve uygun hasat zamanı, kurutma ve kurutma yöntemleri ile muhafaza teknikleri konuları aktarılır.

Ders Kaynakları Baydar, H. 2016. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi. SDÜ yayınları No: 51, Isparta
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 15 1 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 121
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,75
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik isteklerinin açıklanması (ışık,sıcaklık, yükselti, yöney)
1 Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik isteklerinin açıklanması (ışık,sıcaklık, yükselti, yöney)
3 Bitkilerin yetiştiriciliğinde ortam hazırlığı (fidelik tesisi, arazinin dikime hazırlanması)
4 Bitkilerden çelik alma, köklendirme ortamlarının hazırlanması
5 Alınan çeliklerin hazırlanan uygun ortamlarda köklendirilmesi, köklendirmeyi teşvik edici hormonların uygulanması
6 Ekim yöntemlerinin belirlenmesi ve toprak hazırlığı, sıra arası ve sıra üzeri mesafeleri ve ekim derinliğinin bitkilere göre verilmesi
7 Vejetasyon sürecindeki uygulamalar
8 Ara sınav- Vejetasyon süresince bitkilere uygulanacak çapalama, sulama
9 Vejetasyon süresince bitkilere uygulanacak gübrelemenin aktarılması
10 Bitkilerde görülen hastalık ve zararlıların tanıtılması
10 Bitkilerde görülen hastalık ve zararlıların tanıtılması
12 Tıbbi bitkilerde hasat yöntemlerinin belirlenmesi, hasat zamanı ile bitkilerin taşıdığı etken maddeler arasındaki ilişkinin verilmesi
13 Bitkilere göre hasat zamanının belirlenmesi
14 Hasat sonrası işlemler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
2. Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik isteklerinin öğrenilmesi
3. Tıbbi ve aromatik bitkilerin kültürü, kurutulması ve muhafazasının öğrenilmesi
1. Tıbbi ve aromatik bitkilerin önemi ve tarihi gelişiminin öğrenilmesi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
2. Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik isteklerinin öğrenilmesi - - - - - - - - - - - - - - -
3. Tıbbi ve aromatik bitkilerin kültürü, kurutulması ve muhafazasının öğrenilmesi - - - - - - - - - - - - - - -
1. Tıbbi ve aromatik bitkilerin önemi ve tarihi gelişiminin öğrenilmesi - - - - - - - - - - - - - - -