Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Biokimyası | TAB122 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Canlı hücrelerde bulunan bazı temel organik bileşiklerin yapı ve fonksiyonlarının öğrencilere kavratılması, öğrencilerin farklı iş alanlarına hazır hale getirilmesi |
Ders İçeriği |
Su ve biyolojik önemi, karbohidratlar, lipidler, proteinler, enzimler, nükleik asitler, hücresel membranların yapısı ve madde taşınımı |
Ders Kaynakları |
"Biyokimya", Leyla Kalaycıoğlu, Behiç Serpek, Mehmet Nizamlıoğlu, Nuri Başpınar, Ali Muhtar Tiftik, Nobel Yayınları , 2006.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hücre | |
2 | Amino Asidler, Peptidler | |
3 | Proteinler | |
4 | Enzimler | |
5 | Nükleik Asidler | |
6 | Karbonhidratlar | |
7 | Karbonhidratlar | |
8 | Ara Sınav,Karbohidratlar | |
9 | Lipidler ve Membranlar | |
9 | Lipidler ve Membranlar | |
11 | Yağlar | |
12 | Vitaminler | |
13 | Bitkisel Hormonlar | |
13 | Bitkisel Hormonlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Metabolizma reaksiyonları konusunda bilgilenmek | |||
Peptid, protein, karbohidrat ve yağlar konusunda bilgilenmek | |||
Enzimler ve fonksiyonları ile ilgili bilgi edinmek, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Metabolizma reaksiyonları konusunda bilgilenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peptid, protein, karbohidrat ve yağlar konusunda bilgilenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enzimler ve fonksiyonları ile ilgili bilgi edinmek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |