Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toprak Bilgisi, Bitki Besleme ve Gübreleme | TAB204 | 4 | 3 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencilere bitkilerin beslenmesiyle ilgili temel bilgileri edindirerek, karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını öğretmek, gübreleri tanıtmak, gübreleme yöntemlerini gübre-verimlilik ilkelerini kavratarak doğru gübreleme yapmalarını sağlatmak amaçlar. |
Ders İçeriği |
Öğrencilere bu derste, bitki besin elementleri, besin elementlerinin bitkideki işlevleri, gübreler ve gübreleme teknikleri konuları aktarılır. |
Ders Kaynakları |
Kacar,B., Katkat,A.V. Bitki Besleme Kitabı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Mutlak gerekli besin elementleri | |
3 | Bitkilerde besin elementi alımı mekanizmaları | |
4 | Azot, Fosfor | |
5 | Potasyum, Kalsiyum | |
6 | Magnezyum, Kükürt, Demir | |
7 | Ara sınav | |
8 | Mangan, Bor, Çinko, Bakır | |
9 | Molibden, Klor, Sodyum | |
10 | Gübre ve gübrelemenin tanımı | |
11 | Gübre çeşitlerinin tanıtılması | |
11 | Gübre çeşitlerinin tanıtılması | |
13 | Gübreleme yöntemleri | |
13 | Gübreleme yöntemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
2. Besin elementlerinin eksikliğinde bitkilerde görülen semptomlarının öğrenilmesi | |||
1. Bitki besin elementlerinin öğrenilmesi | |||
3. Gübreler ve gübreleme tekniklerinin öğrenilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2. Besin elementlerinin eksikliğinde bitkilerde görülen semptomlarının öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
1. Bitki besin elementlerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3. Gübreler ve gübreleme tekniklerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |