EN
  • Anasayfa
  • ENT201 Endüstri Ürünleri Tasarımı I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ENT201 - Endüstri Ürünleri Tasarımı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Endüstri Ürünleri Tasarımı I ENT201 3 3 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
ENT105 Temel Tasarım I Evet
ENT106 Temel Tasarım II Evet
ENT102 Ürün Tasarımına Giriş Evet
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze ve uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Ders Veren Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Amaç

Öğrendikleri tüm bilgileri kullanarak belirlenen bir ürünün tasarımına başlamak yoluyla ürün tasarımında öğrenilmesi gereken adımları uygulamalı olarak kavramak Endüstri Ürünleri Tasarımı dersinin amacıdır.

Ders İçeriği

Tasarım, ürün tasarımı, araştırma, hedef kitle, ihtiyaç, eskiz, teknik bilgiler, tasarımda psikolojik ve sosyolojik etmenler, malzeme, düşünme, maket, sunum.

Ders Kaynakları Sanat Tasarım ve Gösel Kültür-Malcolm Barnard
Endüstri Ürünleri Tasarımında Adımlar -Önder küçükerman
Ürün Tasarımında Yaratıcılık-Önder Küçükerman
Endüstriyel tasarıma dair her türlü bilgi , belge, ürün ve görseller
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
40
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 12 60
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 10 10
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Uygulama 1 Uygulama 1 5 1 5
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 136
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,33
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş-Temel prensiplerin belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
2 Proje konusu verme- yöntem belirleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
3 Örnekleme- Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
4 Projelendirme bilgilendirmesi-Sunum biçimleri-Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
4 Projelendirme bilgilendirmesi-Sunum biçimleri-Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
4 Projelendirme bilgilendirmesi-Sunum biçimleri-Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
4 Projelendirme bilgilendirmesi-Sunum biçimleri-Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
8 Konsept- Tasarım yaklaşımları- Kritik verme- Yeni Proje konusu belirleme - ARA SINAV Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
9 Araştırmalar-Proje yaklaşımlarını inceleme- Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
10 Genel yaklaşımlar- örneklemeler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
11 Eskiz inceleme- Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
11 Eskiz inceleme- Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
11 Eskiz inceleme- Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
14 Eskiz inceleme- Kritik verme-Projelendirmek için onay Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarımda belirleyici olan etmenleri kavramak.Sosyolojik etkilerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak.Psikolojik etmenlerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Ürünün malzemesinin tasarımına etkisini kavramak Tasarım olgusunu kavramış olmak. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Araştırmanın tasarımdaki önemini kavramak Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Hedef kitlenin önemini kavramak Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Eskiz çalışmalarının tasarımdaki yerini öğrenmek Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tasarımda belirleyici olan etmenleri kavramak.Sosyolojik etkilerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak.Psikolojik etmenlerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak 4 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
Ürünün malzemesinin tasarımına etkisini kavramak Tasarım olgusunu kavramış olmak. 4 5 2 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 4
Araştırmanın tasarımdaki önemini kavramak 4 5 4 4 5 4 5 5 5 3 5 5 5 5
Hedef kitlenin önemini kavramak 5 4 4 4 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5
Eskiz çalışmalarının tasarımdaki yerini öğrenmek 2 5 2 5 5 3 4 5 3 3 5 5 3 5