EN
  • Anasayfa
  • ENT213 Tasarım İletişimi I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ENT213 - Tasarım İletişimi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım İletişimi I ENT213 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Ders Veren Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Amaç

Tasarıma başlamadan önce, varolan problemin, ürün niteliğinin doğru ve iyi değerlendirilmesini fizibilite etüdünün yapılmasını kavram ve karar problemlerinin önemini anlamak ve kavramak Tasarım İletişimi dersinin amacıdır.

Ders İçeriği

Tasarlama metotlarını temellendirme ve bileşenlerini belirtme,tasarımda adımlar, Tasarlanacak ürün ile ilgili olan sorunun ortaya konulması, ) Var olan ve zaten üretilmekte olan bir ürünün tasarlanmasının ve çeşitli amaçlarla türlendirilmesi ve gruplandırılması , Var olan bir ürünün yeni bir doğrultuda tasarlamak, Eski bir ürünün yeni bir teknoloji için yeniden tasarlanması, Tasarım yönetimi ve tasarımcı-yöneticinin rollerinin belirtilmesi, Ürün- yaşam döngüsü, Tasarlamanın özellikleri ve gelişimi, ) Tasarlama teorileri ve metot yaklaşımları, Tasarlama süreci, Ekip çalışması ile tasarlama, Tasarlama stratejisi

Ders Kaynakları Prof. Dr. Nigan Bayazıt- Endüstri Ürünleri ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş , Göstergebilimsel Serüven
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
40
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 1 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 3 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı, program ve beklentiler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
2 Görsel ilişki nedir?
4 Sibernetik nedir?
6 İşaretler Kuramı
6 İşaretler Kuramı
11 İşaretler Kuramında Renk-Biçim Bağıntısı
11 İşaretler Kuramında Renk-Biçim Bağıntısı
8 Genel tekrar – ARA SINAV Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
11 İşaretler Kuramında Renk-Biçim Bağıntısı
10 AFİŞ Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
10 AFİŞ Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
12 Kitch kültürünün endüstriyel tasarımlara etkisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
13 Endüstriyel tasarımlarda arayüz tasarımları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
14 Endüstriyel tasarımlarda arayüz tasarımları - Örneklemeler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarlama Metotlarının bileşenlerini kavrama Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Var olan bir ürünün yeni bir doğrultuda tasarlanmasını kavrama Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Var olan ve zaten üretilmekte olan bir ürünün tasarlanmasının ve çeşitli amaçlarla türlendirme ve gruplanmasının kavranması Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Tasarlama metotlarını temellendirmeyi kavrama Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Tasarlama sürecinde ürün ara yüz tasarımını kavrama Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tasarlama Metotlarının bileşenlerini kavrama 5 4 3 5 5 3 5 2 3 5 4 5 5 4
Var olan bir ürünün yeni bir doğrultuda tasarlanmasını kavrama 3 4 2 5 5 4 5 3 4 4 3 4 3 4
Var olan ve zaten üretilmekte olan bir ürünün tasarlanmasının ve çeşitli amaçlarla türlendirme ve gruplanmasının kavranması 4 5 5 3 4 5 4 3 4 3 5 4 4 5
Tasarlama metotlarını temellendirmeyi kavrama 4 5 2 4 5 3 4 3 5 3 5 5 5 3
Tasarlama sürecinde ürün ara yüz tasarımını kavrama 4 5 2 3 4 4 3 2 5 3 5 4 4 4