EN
  • Anasayfa
  • ENT208 Bitirme Projesi (Yönlendirilmiş Çalışma) (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ENT208 - Bitirme Projesi (Yönlendirilmiş Çalışma)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitirme Projesi (Yönlendirilmiş Çalışma) ENT208 4 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
ENT105 Temel Tasarım I Evet
ENT106 Temel Tasarım II Evet
ENT102 Ürün Tasarımına Giriş Evet
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Ders Veren Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Amaç

Öğrendikleri tüm bilgileri kullanarak belirlenen bir ürünün tasarımına başlamak yoluyla ürün tasarımında öğrenilmesi gereken adımları uygulamalı olarak kavramak Endüstri Ürünleri Tasarımı dersinin amacıdır.

Ders İçeriği

Tasarım, ürün tasarımı, araştırma, hedef kitle, ihtiyaç, eskiz, teknik bilgiler, tasarımda psikolojik ve sosyolojik etmenler, malzeme, düşünme, maket, sunum

Ders Kaynakları Her türlü görsel yazınsal belge, bilgi, görsel vb.
Tasarım Felsefesine Giriş – İsmail Tunalı
Endüstri Ürünleri Tasarımında Adımlar -Önder Küçükerman
Sanat Tasarım ve Görsel Kültür – Malcolm Barnard
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Uygulama 1 Uygulama 1 6 1 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 106
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Proje föyünün verilmesi
2 Araştırma-Temel prensiplerin belirlenmesi
3 Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
3 Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
5 Rapor çalışması
6 Rapor değerlendirme
7 Proje yaklaşımlarını netleştirme-Kritik verme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
8 Rapor teslim-Rapor sonuçlandırma- Ara Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
9 Proje eskiz çalışmaları-Kritik
9 Proje eskiz çalışmaları-Kritik
9 Proje eskiz çalışmaları-Kritik
12 Proje eskiz çalışmaları-Kritik-Pafta düzenleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
12 Proje eskiz çalışmaları-Kritik-Pafta düzenleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
14 Pafta düzenleme-Nihai ürün Projelendirmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarımın sunumunun nasıl olması gerektiğini kavramak Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Düşünme yönteminin tasarımı yönlendirme gücünü kavramak Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Ürünün malzemesinin tasarımına etkisini kavramak Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Sosyolojik etkilerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Hedef kitlenin önemini kavramak Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tasarımın sunumunun nasıl olması gerektiğini kavramak - - - - - - - - - - - - - -
Düşünme yönteminin tasarımı yönlendirme gücünü kavramak - - - - - - - - - - - - - -
Ürünün malzemesinin tasarımına etkisini kavramak - - - - - - - - - - - - - -
Sosyolojik etkilerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak - - - - - - - - - - - - - -
Hedef kitlenin önemini kavramak - - - - - - - - - - - - - -