EN
  • Anasayfa
  • TTP209 İlaç Pazarı ve Firma Değerlendirmeleri (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TTP209 - İlaç Pazarı ve Firma Değerlendirmeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İlaç Pazarı ve Firma Değerlendirmeleri TTP209 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK
Amaç

İlaç pazarı ve tıbbi mümessillerinin pazardaki yeri hakkında bakış açısı kazandırmak.

Ders İçeriği

İlaç pazarı ve ilaç pazarının elemanları, ilaç pazarı ve tıbbi mümessillerinin pazardaki yeri, ihtiyaç karşılama, fırsat, özellik, yarar, ilaç firmasında çalışan bir bölge yöneticisi ile söyleşi, araştırma ve soru şekilleri, destekleme, özellik ve yarar, satış kapanışı.

Ders Kaynakları Öğretim görevlisinin kendi notları, Özden Özen, İlaç Sektörünün Yapısı, Stratejileri, Güncel Pazarlama Yöntemleri Ve Yaklaşımları
Uzman kişi ile görüşme, makale, internet ve diğer kaynaklar
Öğretim görevlisinin kendi notları, Özden Özen, İlaç Sektörünün Yapısı, Stratejileri, Güncel Pazarlama Yöntemleri Ve Yaklaşımları
Uzman kişi ile görüşme, makale, internet ve diğer kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 3 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 3 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 3 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Final Final 16 1 16
Toplam İş Yükü (Saat) 106
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriğinin tanıtılması
2 Ilaç pazarı ve ilaç tanıtımı hakkında genel bilgi verilmesi
3 temel kavramlar
4 Türkiye’de ve Dünya’da ilaç pazarı
5 Ilaç pazarında yer alan en önemli ilaç şirketleri hakkında bilgi Ders
6 ilaç pazar payları analiz
7 Sunum Ders
8 Sunum
9 sunum
10 sunum
9 sunum
9 sunum
9 sunum
9 sunum
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye'deki ilaç firmaları hakkında bilgi sahibi olması Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Dünyadaki ilaç firmaları hakkında bilgi sahibi olması Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İlaç, IMS, Orjinal ve jenerik ilaç, Pazar payı, Ar-Ge kavramları hakkında bilgi sahibi olması
İlaç firmaları hakkında genel bilgi sahibi olması
İlaç pazarı, ilaç tanıtımı hakkında bilgi sahibi olması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Türkiye'deki ilaç firmaları hakkında bilgi sahibi olması 4 3 4 3 3 4 4 4 4 3 3 3 4 3
Dünyadaki ilaç firmaları hakkında bilgi sahibi olması 4 3 4 3 3 4 4 4 4 3 3 3 4 3
İlaç, IMS, Orjinal ve jenerik ilaç, Pazar payı, Ar-Ge kavramları hakkında bilgi sahibi olması 4 4 3 3 3 4 4 3 3 4 3 4 3 4
İlaç firmaları hakkında genel bilgi sahibi olması 4 3 4 3 3 4 4 4 4 3 3 3 4 3
İlaç pazarı, ilaç tanıtımı hakkında bilgi sahibi olması 4 4 3 3 3 4 5 3 3 4 3 4 3 4