EN
  • Anasayfa
  • TTP204 Halkla İlişkiler ve Meslek Etiği (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TTP204 - Halkla İlişkiler ve Meslek Etiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halkla İlişkiler ve Meslek Etiği TTP204 4 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. İsmail FUNDA
Amaç

Halkla İlişkiler biliminin temelleri ışığında Halkla İlişkiler uygulama alanlarını , sektörleri ve mesleğin icrasında geliştirilecek yaratıcı çalışmaları kavratmak ve örnek olay analizleri yapmak

Ders İçeriği

Derste Halkla İlişkiler ve tanıtım ilkeleri tanıtılacak, bir ürün bir marka ya da kişisel tanıtım için gerekli şartlar, hedef kitleyi etkileme ve ikna etme sanatı ile sosyal sorumluluk kavramları incelenerek kamu ve özel sektörlerde Halkla İlişkilere iyi örnekler sınıfta tartışılacak

Ders Kaynakları İletişim Nedir? Merih ZILLIOĞLU, Cilalı İmaj Devri Can KOZANOĞLU, Halkla İlişkiler Prof. Dr. Metin KAZANCI, Halkla İlişkiler Kampanyaları Ceyda AYDEDE, Kitle İletişim Kuramları Prof Dr. Ünsal OSKAY , Haber Yazmak ATİLLA GİRGİN
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Final Final 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 96
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halkla İlişkiler ve Tanıtım , Tanıtım nedir? Halkla İlişkiler ile fark ve benzerlikleri, Haftalık Makale İncelemesi
2 Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi , Zaman, medya ve bütçe yönetimi , Örnek olay analizleri ve örnek etkinlikler
3 Halkla İlişkiler kampanyası tasarlama aşamaları, Organizasyonun öncesi sırası ve sonrasında yapılacaklar
4 Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi , Halkla İlişkiler danışman firmaları , Kurum içi departmanlar , Danışman firmaların avantaj ve dezavantajları
5 Tanıtım makalesi,, köşe yazısı , haber metni , tv ve radyo için program metni kurgulama ve yazma kuralları , Örnek metin incelemeleri ve yazma alıştırmaları
6 Tanıtımda İşitsel ve Görsel Araçlar , Televizyon, radyo , sinema ve tanıtım filmleri , Mecraların üstünlüklerini tanıtıma yansıtabilmek , Radyo için tanıtım metinleri yazma ve seslendirme , İzlenme ve dinlenme oranlarının tanıtıma katkısı
7 Tanıtım filmleri ve özellikleri, Tanıtım filmlerinin kurum imajına etkileri , Senaryo yazımı ve teknik aşamalar , Örnek tanıtım filmleri analizi ve yeni denemeler
8 ara sınav
9 Tanıtım için basılı materyeller oluşturma , Gazete, bülten, dergi , afiş tasarımı , İçerik belirleme ve düzenleme , Kuruluş gazete ve bültenlerinden örnek inceleme, Gazete ve dergi için künye belirleme , Sayfa tasarımı , Türkiyede ve dünyada etki
10 Kurum içi iletişimde kullanılan yazılı ve görsel araçlar , Tutanak, anket, rapor, memorandum, duyuru ve toplantılar, Kurum içi yazılı iletişim ürünleri yönetimi
11 Sözlü iletişimin tanıtımda yeri ve önemi , Toplantı, seminer, kogre, konferans ve etkinlik tasarımı , Etkinliklerin yönetimi
12 İnternet ve tanıtım , Web sayfası tasarımı ve tanıtıma katkıları , İnternet sitesi biçim ve biçem belirleme kuralları, İnternetten tanıtım örnekleri inceleme , İnternet sayfası oluşturma alıştırmaları Etik kavramı ve Halkla İlişkiler
13 Sosyal sorumluluk kavramı ve tanıtım , Sosyal sorumluluk projeleri , Örnek kampanyalar
14 Halkla İlişkilerde İyi Örnekler ve Örnek Olay Analizleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İç ve dış hedef kitleye yönelik yazılı ve görsel ürünler tasarlayabilme ve yayınlayabilme
Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğini, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilme
İletişim, iç iletişim, medya yönetimi ve event tasarımı bilgelerine sahip olma
Sosyal sorumluluk kavramından hareketle organizasyonlar tasarlama, uygulama ve yönetebilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İç ve dış hedef kitleye yönelik yazılı ve görsel ürünler tasarlayabilme ve yayınlayabilme 4 5 - - 5 - 5 - - 4 - - 4 -
Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğini, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilme 4 4 - - 4 - 4 - - 4 - - 4 -
İletişim, iç iletişim, medya yönetimi ve event tasarımı bilgelerine sahip olma 4 4 - - 3 - 5 - - 5 - - 4 -
Sosyal sorumluluk kavramından hareketle organizasyonlar tasarlama, uygulama ve yönetebilme 4 4 - - 4 - 3 - - 4 - - 4 -