EN
  • Anasayfa
  • TTP214 Pazar Planlaması ve Araştırmaları (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TTP214 - Pazar Planlaması ve Araştırmaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazar Planlaması ve Araştırmaları TTP214 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. İsmail FUNDA
Amaç

Pazarlama alanında sürdürülmekte olan araştırma teknik ve yöntemleri ile ilgili gerekli bilgilerin verilmesi ve pazarlama araştırması alanındaki bilgi eksikliklerinin giderilmesi. Ders pazarlama fonksiyonları hakkında temel kararlar, pazarlamanın artan önemi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Pazarlama süreçlerine stratejik yaklaşıma ilişkin temel bilgileri sağlamaktadır.

Ders İçeriği

Temel Kavramlar/Pazarlama Kararları/Risk ve Belirsizlik Halinde Karar Alma/Hipotez Testleri/Örnekleme/ Pazarlama Araştırma Süreci/Korelasyon Analizi/ Regresyon Analizi

Ders Kaynakları Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları, İlhan Cemalcılar, Pazarlama Araştırması
Pazarlama Stratejileri: Yönetsel Bir Yaklaşım - Ömer Torlak , Remzi Altunışık - Beta Yayınevi
Güncel Pazarlama Konuları - Kenan Aydın - Beta Yayınevi
Strategic Marketing - Todd A. Mooradian, Kurt Matzler, Lawrance J. Ring
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
85
Destek Dersleri
85
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
80
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
80
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 72
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme
2 Jenerik Pazarlama Stratejileri ve Rekabet Avantajlarının Sürdürülebilirliği
3 Stratejik Pazarlama Planlaması
4 İşletme Analizi
5 Sektör ve Rekabet Analizi
6 Müşteri Analizi
7 ara sınav
8 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi
9 Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri
10 Yeni Ürünler İçin Konumlandırma Stratejileri
11 Büyüme Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
12 Olgunluk Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
13 Düşüş Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
14 Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Müşteri ilişkileri yönetimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
Pazarda rekabet stratejileri hakkında bilgi sahibi olurlar.
Pazarlama araştırması süreci incelenir.
Etkili pazarlama ilkeleri, stratejileri ve çalışmaları hakkında bilgi sağlama
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Müşteri ilişkileri yönetimi hakkında bilgi sahibi olurlar. - - - 5 - 4 - - 4 - 4 5 - -
Pazarda rekabet stratejileri hakkında bilgi sahibi olurlar. - - - 5 - 4 - - 5 - 4 5 - -
Pazarlama araştırması süreci incelenir. - - - 4 - 4 - - 4 - 4 5 - -
Etkili pazarlama ilkeleri, stratejileri ve çalışmaları hakkında bilgi sağlama - - - 5 - 4 - - 4 - 4 - - -