EN
  • Anasayfa
  • TTP203 Diksiyon ve Etkili Konuşma II (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TTP203 - Diksiyon ve Etkili Konuşma II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Diksiyon ve Etkili Konuşma II TTP203 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım ve tartışma
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ
Ders Veren Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ
Amaç

Bu dersin amacı; öğrencilere mesleklerinin gerektirdiği doğru bir diksiyon ve etkili bir konuşma temelinde, kişilerarası ilişkileri yönetebilme ve ikna becerilerini kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Diksiyonda artikülasyon, tonlama ve vurgulama uygulamaları ve bu öğelerin anlam yaratmadaki etkileri, etkili konuşma sürecinde kaynak ve hedef kitlenin değerlendirilmesi, ikna sürecinde rol alan sosyal güç, sosyal etki ve kanıt seçimi gibi stratejik etkenler.

Ders Kaynakları Gürzap, C. (2006). Söz Söyleme ve Diksiyon. Remzi Kitapevi, İstanbul.
ŞENBAY, N. (2010). Söz ve Diksiyon Sanatı. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
SELÇUKER, N. (2010). Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Diksiyon. Kitapdostu Yayınları, İstanbul.
İkna Edici İletişim, (2014). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 10 20
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 1 6 6
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 5 5
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konuşmayı oluşturan etmenler
2 Sözcük vurgusu, cümle vurgusu, tonlama
3 Tonlama ve vurgu anlam değişikliği çalışmaları
3 Tonlama ve vurgu anlam değişikliği çalışmaları
5 Konuşmanın öğeleri (Dinleyici)
6 Konuşmanın öğeleri (Ortam)
7 Topluluk önünde konuşma yöntemleri
7 Topluluk önünde konuşma yöntemleri
9 Etkili konuşmada beden dilinin etkin kullanımı
9 Etkili konuşmada beden dilinin etkin kullanımı
11 İkna edici konuşmada dikkat edilmesi gereken noktalar
12 İkna edici konuşma türleri
13 İkna edici konuşma çalışmaları
13 İkna edici konuşma çalışmaları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Topluluk önünde konuşma yöntemlerini bilir.
Konuşmada tonlama ve vurguları anlar ve anlam değişikliklerini bilir.
Beden dilini bilir ve etkin şekilde kullanabilir.
İkna edici konuşabilir, ikna kurallarını bilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Topluluk önünde konuşma yöntemlerini bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Konuşmada tonlama ve vurguları anlar ve anlam değişikliklerini bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Beden dilini bilir ve etkin şekilde kullanabilir. - - - - - - - - - - - - - -
İkna edici konuşabilir, ikna kurallarını bilir. - - - - - - - - - - - - - -