Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diksiyon ve Etkili Konuşma II | TTP203 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilere mesleklerinin gerektirdiği doğru bir diksiyon ve etkili bir konuşma temelinde, kişilerarası ilişkileri yönetebilme ve ikna becerilerini kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Diksiyonda artikülasyon, tonlama ve vurgulama uygulamaları ve bu öğelerin anlam yaratmadaki etkileri, etkili konuşma sürecinde kaynak ve hedef kitlenin değerlendirilmesi, ikna sürecinde rol alan sosyal güç, sosyal etki ve kanıt seçimi gibi stratejik etkenler. |
Ders Kaynakları |
Gürzap, C. (2006). Söz Söyleme ve Diksiyon. Remzi Kitapevi, İstanbul.
ŞENBAY, N. (2010). Söz ve Diksiyon Sanatı. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. SELÇUKER, N. (2010). Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Diksiyon. Kitapdostu Yayınları, İstanbul. İkna Edici İletişim, (2014). Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 6 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 5 | 5 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konuşmayı oluşturan etmenler | |
2 | Sözcük vurgusu, cümle vurgusu, tonlama | |
3 | Tonlama ve vurgu anlam değişikliği çalışmaları | |
3 | Tonlama ve vurgu anlam değişikliği çalışmaları | |
5 | Konuşmanın öğeleri (Dinleyici) | |
6 | Konuşmanın öğeleri (Ortam) | |
7 | Topluluk önünde konuşma yöntemleri | |
7 | Topluluk önünde konuşma yöntemleri | |
9 | Etkili konuşmada beden dilinin etkin kullanımı | |
9 | Etkili konuşmada beden dilinin etkin kullanımı | |
11 | İkna edici konuşmada dikkat edilmesi gereken noktalar | |
12 | İkna edici konuşma türleri | |
13 | İkna edici konuşma çalışmaları | |
13 | İkna edici konuşma çalışmaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Topluluk önünde konuşma yöntemlerini bilir. | |||
Konuşmada tonlama ve vurguları anlar ve anlam değişikliklerini bilir. | |||
Beden dilini bilir ve etkin şekilde kullanabilir. | |||
İkna edici konuşabilir, ikna kurallarını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Topluluk önünde konuşma yöntemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konuşmada tonlama ve vurguları anlar ve anlam değişikliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Beden dilini bilir ve etkin şekilde kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkna edici konuşabilir, ikna kurallarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |