| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Borçlar Hukuku | MUH251 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Türkçe, yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Emrah DEMİR (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türk Borçlar Hukukunun temel kavramları, borç ilişkileri ve borcun kaynakları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. Borçlar hukukunun temel konularından biri olan sözleşme kavramını, en sık uygulama alanı bulan sözleşmeleri inceler. |
| Ders İçeriği |
Türk Borçlar Hukukunun temel kavramları ve genel hükümleri, hukukî işlemler, temsil, haksız fiiller, sebepsiz zenginleşme; özel borç ilişkileri ve Borçlar Kanunu'nda düzenlenen sözleşme tipleri, sözleşme özgürlüğü prensibi, kanunda düzenlenmeyen sözleşme tipleri. |
| Ders Kaynakları |
Oğuzman, M. Kemal/ Öz, M. Turgut, Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, C. 1, 20. Bası, İstanbul, 2022.
Oğuzman, M. Kemal/ Öz, M. Turgut, Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, C. 2, 17. Bası, İstanbul, 2022. Eren, Fikret, Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, 27. Baskı, Ankara, 2022. Eren, Fikret, Borçlar Hukuku: Özel Hükümler, 10. Baskı, Ankara, 2022. Kılıçoğlu, Ahmet M., Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, 26. Bası, Ankara, 2022. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2005 - 2006 2004 - 2005 2007 - 2008 2006 - 2007 2003 - 2004 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2013 - 2014 2014 - 2015 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Borçlar Hukuku'nun konusu, temel kavramlar ve diğer hukuk dalları ile olan ilişkisi | Ders |
| 2 | Borç ve borç ilişkileri, borcun kaynakları | Ders |
| 3 | Sözleşmeden kaynaklanan borç ilişkileri | Ders |
| 4 | Haksız fiilden kaynaklanan borç ilişkileri | Ders |
| 5 | Sebepsiz zenginleşmeden kaynaklanan borç ilişkileri | Ders |
| 6 | Borç ilişkisinin hükümleri, borcun ifası ve temerrüt | Ders |
| 7 | Borç ilişkilerinde özel durumlar | Ders |
| 8 | Satış Sözleşmesi | Ders |
| 9 | Mal Değişim Sözleşmesi, Bağışlama Sözleşmesi | Ders |
| 10 | Kiralama Sözleşmesi | Ders |
| 11 | Ödünç Sözleşmesi, Hizmet Sözleşmesi | Ders |
| 12 | Eser Sözleşmesi, Yayım Sözleşmesi, Vekâlet İlişkileri | Ders |
| 13 | Havale Sözleşmesi, Saklama Sözleşmesi | Ders |
| 14 | Kefalet Sözleşmesi, Ölünceye Kadar Bakma Sözleşmesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Borç ilişkisinin unsurları, borcun kaynakları ve sorumluluk kavramlarını kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Borç ilişkisinin sona ermesi hallerini, borcun ifası veya temerrüdüne bağlanan sonuçları kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sözleşme tiplerini ve unsurlarını ayrıntılı bir biçimde öğrenebilir, ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku , mesleki mevzuat ve kalite bilincine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |