| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Programlama Dilleri | BLP102 | 2 | 3 + 1 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Ders Anlatımı, Laboratuar Uygulamaları, Tartışmalı İncelemeler, Proje Ödevleri ile yapılır. | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Süleyman YILDIRIM | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Programlama dillerini tanımak ve belirlenen bir dili iyi kullanabilmek. | 
| Ders İçeriği | Programlama dilleri hakkında genel tanıtım ve incelemeler yapılır. Bir dil belirlenerek detaylı kullanımı hakkında incelemeler yapılır. Küçük projeler geliştirilerek öğrencilerin uygulamalı olarak gelişimi sağlanır. | 
| Ders Kaynakları | Ders Notları | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | 
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 | 
| Final | Final | 20 | 1 | 20 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,33 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Programlama dillerinin yapısı ve genel özellikleri | |
| 2 | Değişkenler, Veri Tipleri, Veri Tiplerinin Genişletilmesi | |
| 3 | İlişkisel, Lojik ve Bit İşlemleri için Operatörler ve İfadeler | |
| 4 | Program Kontrol Deyimleri | |
| 5 | Döngüler | |
| 6 | Diziler ve Pointer’lar | |
| 7 | Proje Geliştirme | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Fonksiyon Yapısı, Kullanım Amaçları | |
| 10 | İç İçe fonksiyonlar | |
| 11 | Class Yapısı ve Global Değişkenlerin Kullanımı | |
| 12 | Sınıf Yapısı | |
| 14 | Örnek Uygulama Geliştirme | |
| 14 | Örnek Uygulama Geliştirme | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Programlama dillerini tanır ve kullanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Grup Çalışması Laboratuar Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma | 
| Öğrenciler, okunabilir ve tekrar kullanılabilir kaynak kodlar yazabileceklerdir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma | 
| Bir programlama dilinde proje üretebilir ve tamamlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Programlama dillerini tanır ve kullanır | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | -; | 
| Öğrenciler, okunabilir ve tekrar kullanılabilir kaynak kodlar yazabileceklerdir | - | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | - | - | - | -; | 
| Bir programlama dilinde proje üretebilir ve tamamlar | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | 5 | 5 | 4,67 | 4,67 | 4,67 | 5 | 5 | - | - | - | - | 
