EN
  • Anasayfa
  • BLP227 Java Programlama (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BLP227 - Java Programlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Java Programlama BLP227 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Öğretim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ
Ders Veren
Amaç

Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir.

Ders İçeriği

Nesneye yönelik bir dilde veri tipleri, sınıf, nesne, fonksiyon, dizi ve kontrol yapıları kavramlarını anlayamak ve bunları kullanarak program üretebilmek

Ders Kaynakları DeitelaDeitel, Java How to Program, Pearson Edu, 2012
Prof. Dr. Timur Karaçay, Java ile Nesne Programlama, 2012
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 13 13
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 1 2 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 132
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş Ders Laboratuar
2 Java Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması (Netbeans)- Sabit, Değişken Kullanımı Ders Laboratuar
3 Nesne ve Sınıf kavramı Ders Laboratuar
4 Nesne ve Sınıf kavramı 2 Ders Laboratuar
5 Fonksiyonlar Ders Laboratuar
6 Fonksiyonların aşırı yüklenmesi
7 Setter Getter Metotları Ders Laboratuar
8 Ara Sınav
8 Setter Getter Metotları Uygulamalar
8 Setter Getter Metotları Uygulamalar
10 Yapılandırıcılar
11 Yapılandırıcılar uygulamaları
12 Swing arayüzü Ders Laboratuar
12 Swing arayüzü Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir. Yazılı Sınav Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir. Yazılı Sınav Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir Yazılı Sınav Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Saha / Arazi Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir. - - - - - - - - - - - -
Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir. - - - - - - - - - - - -
This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir - - - - - - - - - - - -
Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir. - - - - - - - - - - - -