| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Java Programlama | BLP227 | 3 | 3 + 1 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Örgün Öğretim | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir. | 
| Ders İçeriği | Nesneye yönelik bir dilde veri tipleri, sınıf, nesne, fonksiyon, dizi ve kontrol yapıları kavramlarını anlayamak ve bunları kullanarak program üretebilmek | 
| Ders Kaynakları | DeitelaDeitel, Java How to Program, Pearson Edu, 2012 Prof. Dr. Timur Karaçay, Java ile Nesne Programlama, 2012 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 13 | 13 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 5 | 5 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 13 | 26 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 | 
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 13 | 13 | 
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 | 
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş | Ders Laboratuar | 
| 2 | Java Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması (Netbeans)- Sabit, Değişken Kullanımı | Ders Laboratuar | 
| 3 | Nesne ve Sınıf kavramı | Ders Laboratuar | 
| 4 | Nesne ve Sınıf kavramı 2 | Ders Laboratuar | 
| 5 | Fonksiyonlar | Ders Laboratuar | 
| 6 | Fonksiyonların aşırı yüklenmesi | |
| 7 | Setter Getter Metotları | Ders Laboratuar | 
| 8 | Ara Sınav | Ders Laboratuar | 
| 8 | Setter Getter Metotları Uygulamalar | Ders Laboratuar | 
| 8 | Setter Getter Metotları Uygulamalar | Ders Laboratuar | 
| 10 | Yapılandırıcılar | |
| 11 | Yapılandırıcılar uygulamaları | |
| 12 | Swing arayüzü | Ders Laboratuar | 
| 12 | Swing arayüzü | Ders Laboratuar | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir. | |||
| Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir. | |||
| Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir. | |||
| This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir | |||
| Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir. | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
