| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bilgisayar Donanımı | BLP131 | 3 | 2 + 1 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet ESER | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Temel elektronik bilgisine sahip olmak, Bilgisayarın donanımsal yapısını bilmek, Test ve arıza giderme yöntemlerini bilmek. | 
| Ders İçeriği | Analog-Sayısal kavramlar ve elektriksel büyüklükler. Yarı iletkenler ve diyotlar. Bilgisayarın donanımsal yapısı. | 
| Ders Kaynakları | Ders notları Bilgisayar Donanımı, Mehmet Özgüler, ABP Yayınevi,2007 Modern Donanım Mimarisi, Türkay Henkoğlu, Pusula yayıncılık,2008 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 | 
| Final | Final | 7 | 1 | 7 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,55 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Analog-Sayısal kavramlar ve elektriksel büyüklükler | |
| 2 | Yarı iletkenler ve diyotlar | Ders | 
| 3 | Temel Bilgisayar Hataları ve Giderme | |
| 4 | İç Donanım Sorunları | Beyin Fırtınası | 
| 5 | Bilgisayarın donanımsal yapısı Anakartlar, BIOS ve ayarları. | Seminer | 
| 6 | Veri yolları | |
| 7 | İşlemciler /Chipsetler | |
| 8 | İşlemciler /Chipsetler, sınav. | |
| 9 | Hafıza birimleri (Bellekler) | |
| 10 | Manyetik diskler (Sabit ve taşınabilir diskler) | |
| 11 | Optik diskler ve Manyetik teypler | Seminer | 
| 12 | Giriş birimleri (Klavye, Fare, Tarayıcılar, vb.) | Seminer | 
| 13 | Çıkış birimleri (Monitörler, Yazıcılar, vb.) | Seminer | 
| 14 | Diğer donanım birimleri (Ekran kartları, Ses kartları, TV kartları vb.) | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Arıza için çözüm üretebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | 
| Bilgisayar parçalarını tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | 
| Arıza teşhisi yapabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | 
| Bilgisayar parçalarının işlevlerini bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arıza için çözüm üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Bilgisayar parçalarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Arıza teşhisi yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Bilgisayar parçalarının işlevlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
